Mr.TransAm Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 hva med smokey filmene??? hvor mange biler ble ødelagt? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 ikke så mange T/A'er men ganske mange politibiler :) Den som hoppet over brua i den første overlevde utrolig nok!!! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by Skidracer ikke så mange T/A'er men ganske mange politibiler :) Den som hoppet over brua i den første overlevde utrolig nok!!! morsomt, artig å få sånn informasjon. Hvor fant du ut det? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Veeel... Jeg er skikkelig flink til å huske unyttige ting:D Leste det et sted for noen år siden mens jeg leitet etter info om 77 T/A SE, da jeg vurderte å kjøpe en. Husker ikke hvor, men tror det var en Smokey and the bandit eller T/A fanclub sin side. Så filmen om igjen nå, og kom på en ting til: Du kan se på filmen at bilen lander laaangt forbil andre siden av brua... Det skulle den egentlig ikke gjøre. Den andre siden av brua var landingsrampen, og stuntmannen bare tok i litt for mye :) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 stuntmannen og teknikerene må ha undervurderte de brutale V8 kreftene, samt de elendige støtdemperne som gir bilen sprettballeffekt på hopprampen. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 undervurdert de 200 fantastisk brutale hestene 77 T/A SE har med en 400?? tja... talte vel heller feil på milestelleren... *skal vi se... 60...?70...? prøver 70, vi...* *hmmm... flyr, jo..?* Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driver Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 En av de største stuntmann prestasjonene i bil er defenitivt i den første Rambo filmen, der Rambo stikker av på en crosser, han hopper over ei jernbanelinje og purken etter, stuntmannen feilberegnet hoppet og knakk ryggen idet politibilen landet. likevel fortsatte han til scenen var ferdig, den scenen er skutt kun en gang og i full lengde... Ikke verdens råeste ting kanskje men imponerende bakgrunnshistorie. Råeste bilfilm er definitivt American Grafiti, så Moonshine Highway, så en fil som på norsk som heter vill ungdom.. geniale filmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mach1frh Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 American grafiti er bare kongefilm, har den på DVD, og den gule Forden er jo bare konge. Det er sånt vi skulle "cruiset" i dag. Bror min er Chevy-frelst og har den svarte Belairen som de kjører som modellbil... Siter - 1972 Plymouth Duster (prosjektbilen) - 1974 Plymouth Valiant (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Joda. American Grafitti er en film med masse bra biler som er filmet i masse fine vinkler og ikke minst mens de er i bevegelse. Jeg bygger jo hotrod selv, så scenene md Ford'en faller jo i smak. Men for meg begynner det å bli litt vel mye "teenager-faktor". Jeg er jo 37 år har etpar unger, kone, hus, biler, jobb osv. Da blir forbudt klining i baksetet, skoleball osv litt sånn tilbakelagt stadium liksom. Og det absolutt SISTE jeg kunne tenke meg å kle meg i er disse amerikanske skole jakkene! Snart 40 år, tynn/grå i håret og slik jakke! No way! De hører tenåringer til. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Snakker om å bli gammel med familie... Jeg fant et fett familierod objekt tidligere i år. Etter hva jeg kan se er det en 1947 Packard Super Clipper. Rekke8, og full av rust.... Stakkars bilen må reddes snart, ellers blir den umulig å fikse. Har stått ute siden ca 85:( Men den er definitivt mitt drømmeobjekt til rod. Lik til den på bildet, men rød, gul og etterhvert ganske brun... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by Skidracer Snakker om å bli gammel med familie... Jeg fant et fett familierod objekt tidligere i år. Etter hva jeg kan se er det en 1947 Packard Super Clipper. Rekke8, og full av rust.... Stakkars bilen må reddes snart, ellers blir den umulig å fikse. Har stått ute siden ca 85:( Men den er definitivt mitt drømmeobjekt til rod. Lik til den på bildet, men rød, gul og etterhvert ganske brun... Kult prosjekt! Bilen er jo litt rod fra fabrikken med oppstoppernese, svepende sidelinje og custom-style kapsler. Hvilke mods tenker du deg? Soft-rod? Har en kompis som restaurerer 49/50 Packard conv (badekar), og det er nok av utfordringer selv for en med karrosserimaker som bror... Du finner mye kunnskap om Packard i klubben eigkt amcars på romerike og hos Kjetil Raaum (Oppland?), og selvfølgelig Packard Owners Club. Lykke til! Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Helt topp! Jo flere jo bedre! Alle slike blir jo ganske soft rods i den forstand at skjermer, stigtrinn og panser beholdes. Men der er nok på mange måter lettere å bygge om en slik enn en tidlig trettitaller. Noe så "enkelt" som for- og bakstilling som ikke trengs å kortes f.eks. I USA er det ikke uvanlig å ta hele chassi'et fra en Chevrolet S-10, modifisere slik at hjulhusa på gammelbil karosseriet passer, bytte ut 4,3L V6'eren med en V8, hive over gammelbil karosseriet og tut & kjør. Nåja. Mye jobb er det nok, men man ville jo fått en behagelig driftsikker rod. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 QUOTE]Originally posted by Hot Rod Alle slike blir jo ganske soft rods i den forstand at skjermer, stigtrinn og panser beholdes. Jeg forbinder soft-rod med en bil eldre enn ca 1955 som er litt custom, men ikke mer enn at en utenfor miljøet kan ta den for å være orginal. Ofte også med få mods i drivverk. Mye slik de ble bygget her i landet på 80-tallet, da større endringer var vanskelig å få godkjent, og det var lite akseptert å endre dramatisk på norske biler. Rodden til pingster har både skjermer, stigtrinn og panser, men er ikke mye soft.... men du mente kanskje at på en soft rod er dette ikke kappet i, bare rensket og lakkert? Ikke så viktig grensegang egentlig, her er det sikkert nesten like mange tolkninger som det er personer. Ser for meg denne Packarden senket, litt dandy felger med hvit side, kanskje eikefelger, gangster-cap, hvit med rød pin-striping, enorme fendershirts, sotede ruter og mye av den orginale chromen intakt, i alle fall sidelistene. Litt renere look i fronten med den liggende grillen borte? Men det er sikkert ikke slik eieren tenker? Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Enig i det. Grensene er svært flytende. Særlig fordi det er umulig å vite hva som er innenfor skallet på ombygde biler. Tenk deg Pingster's bil litt hevet, 15" eikehjul med hvit stripe, taket av og med kremhvit farge. Kunne nok kommet i skade for å kalle den en softrod i et svakt øyeblikk også, hvis man ikke visste bedre. Men uttrykket kommer jo fra mildt ombygde biler fra for 1949. Det er bare det at når karosserimodifikasjoner er dyktig utført, kan de være vanskelige å få øye på. Takchopping vil man som oftest se, men det er jo bare en av mange modifikasjoner man kan utføre på en slik bil. Uansett: Få de på veien! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Hvis dere kjenner noen som vil ha den, så si fra! Er fare for at den snart blir pløyd ned i marka!!! Den har stått ute side 85, og blir dekket av brøyteskavel hvert år! som følge av det er taket bulkete, gulvet må byttes, +++ fortjener tittelen "det siste skogsvrak"... Jeg hade planer om å få hentet den, men er student og kunne ikke finansiere det! uanset tåler ikke bilen mye mer tid ute! Jeg personlig så den for meg slik: skjermer & panser, og slike løse ting laget i fiber i originalform (for vekt og vedlikehold), beholde all krom, lakke senepsgul med litt gull candy. (ikke metallic) Lys brunt /beige skinn. 4 recarostoler. Beholde originalmotoren, men bygge om, til twin turbo, og injection. senke, og boydhjul. trur det hadde blitt lekkert! og jeg er dessuten mot rutesoting... Det å kappe i takhøyde & sånne ting blir litt dumt.. Bilen må sees i virkeligheten! den har faktisk litt taksenka stuk originalt!! Mister bare proposjonene med taksenking, bredding etc! når man ser vraket, ser det ut som om den var som skapt til å bli customkjerre! er litt sånn lead sled / fat fender greie egentlig. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.