Mort1 Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Har en mistanke om at magnetventilen som justerer turbotrykket på min 1.8T har tatt kveld, og tenkte i den anledning å bytte til en justerbar ventil fra turbosmart e.l. Vil jeg få no problemer når jeg kaster ut den orginale ventilen? Bortsett fra at jeg får en løs ledning som slenger nedi motorrommet.. Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 huffda.. hørtes kjipt ut.. fått feil melding på den eller?? tror en må ha den orginale ventilen.. hvis ikke så kan det bli noe feil.. hvertfall slikt med alle andre følere.. men jeg er ikke sikker... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet April 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Har ikke fått sjekka om det er no feilmelding enda, men skal ta det etterpå. Turbotrykket legger seg fort opp på 0.9bar, så begynner turbotrykket og jage mellom 0.7 og 0.9bar. Det er jo ikke en føler, men en ventil. hjernen får vel ikke signal fra den, men sender et signal til den, så jeg kan se for meg at det går :D Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rozar Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Mort1 Har en mistanke om at magnetventilen som justerer turbotrykket på min 1.8T har tatt kveld, og tenkte i den anledning å bytte til en justerbar ventil fra turbosmart e.l. Vil jeg få no problemer når jeg kaster ut den orginale ventilen? Bortsett fra at jeg får en løs ledning som slenger nedi motorrommet.. Sett opp solonoiden til boostkontrolleren og løsne trykkslangene fra den originale solonoiden, strips den fast et passende sted med ledningen tilkoblet og voilà.. Siter ________________ mvh. Roy G. Hansen Audi RS3 '97 http://members.cardomain.com/rozar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Rozar Sett opp solonoiden til boostkontrolleren og løsne trykkslangene fra den originale solonoiden, strips den fast et passende sted med ledningen tilkoblet og voilà.. virker fornuftig...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet April 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Forstår jeg dette rett no, så bytter jeg ut den orginale med en justerbar ventil, og lar den orginale bare være tilkoblet kontakten?:rolleyes: Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Mort1 Forstår jeg dette rett no, så bytter jeg ut den orginale med en justerbar ventil, og lar den orginale bare være tilkoblet kontakten?:rolleyes: jepp..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet April 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Er jo verdt et forsøk, hvis ikke blir det en orginal ;) Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rozar Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Mort1 Er jo verdt et forsøk, hvis ikke blir det en orginal ;) Det fungerer, kjører med det selv, og har montert det på flere andre biler. Siter ________________ mvh. Roy G. Hansen Audi RS3 '97 http://members.cardomain.com/rozar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Mai 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Har montert en justerbar turbotrykksventil fra turbosmart no, og turbotrykke pulserer ikke sånn som før. Men når jeg passerer 3000rpm. kutter motoren, og jeg får feilmelding på vagcom om at turbotrykket oversteg max grensa.. Har justert turbotrykket til 0.7bar. Chippen som står i er oppgitt 0.9bar hva skal jeg gjøre? Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 HJEEEELP:D Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AimPoint Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Kjøp deg datainsp. Mort1!!! Det har jeg lyst på, noen her som har noe erfaring med datainspr. på Audi A4 1,8tq 96mod? Siter Audi A4 1,8tq __________________________ x - Audi A4 1,8Turbo Avant x - Golf Mk1 1,8GTI x - Austin Mini 1275 GT Clubman x - Morris Mini 1000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rozar Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 VAG har jo datasprut originalt... Er bare å sette i gang å programmere det.. ;) :D Så sant du ikke har bruk for launch-control og antilag er det ingen grunn til å bytte.. (gjelder dog først fra 2,2 turbo 20V og nyere) Siter ________________ mvh. Roy G. Hansen Audi RS3 '97 http://members.cardomain.com/rozar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Få høre... Hvordan skal jeg få holde turbotrykke oppe på 0.9bar hele veien ut? Har selvfølgelig montert den nye resirkventilen feil vei, men no skal den stå rett.. Trykke skal inn på siden, og retur til turbo under stempelet. Ikke sant?? :rolleyes: Merka forresten ikke no forskjell etter jeg snudde den jevla resirkventilen. og hvorfor kutter motoren når jeg passerer 3000rpm med manuell justerbart turbotrykk? lada 0.7 når jeg prøvde.. kutta enda tidligere ved 0.9bar. Kan dette funke no, når jeg snudde resirkventilen? Off mye spørsmål her no :D Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rozar Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Kan jo også være at en eller flere av plugghettene dine begynner å bli dårlige. Er ikke akkurat ypperst kvalitet på disse. Siter ________________ mvh. Roy G. Hansen Audi RS3 '97 http://members.cardomain.com/rozar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.