tezer71 Skrevet Desember 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2017 Hei har en mk3 1.9d som jeg var på eu kontroll med og fikk en feil, og det var att bremsepedalen synker sakte inn,da motor går, har byttet hovedsylinder bremseslanger luftet etter alle kunstens regler,er ikke abs på denne bilen men fortsatt helt lik,er hard og fin da motor ikke går,men da den går så synker pedalen sakte inn ,er ingen lekasjer og se noen stand hverken av meg eller naf der dem tok kontrollen,noen som har ett tips på hva dette kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2017 Synker pedalen til bunns? Sikker på at all luft er ute? Har flere ganger erfart at lufting på gamlemåten ikke klarer å fjerne all luft. Dersom ja, enten internlekkasje i hovedbremsesylinder eller lekkasje på en krets, sistnevnte bør kunne ses. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Desember 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2017 nei ikke helt til bunns,men da motor går så siger den veldig sakte inn har jo bytta til helt ny hovedbremsesylinder,skifta og gått over slanger sett veldig nøye på lekasjer,både av meg og dem på naf,og lekker ikke noe,veskenivået er jo hele tiden det samme og er bare da motor går,da bilen er skrudd av er den helt fin,ikke noe problemer med normal bremsing og ikke noe på utslag på bremsetest har til sammen lufta ca 1 liter på hvert hjul,både på gamle måten og trykk fra vesketanken, men akkurat det samme uansett hva jeg prøver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2017 Dersom pedal ikke synker til bunns så kan nok lekkasje elimineres. Står da igjen med hovedbremsesylinder eller luft i systemet. Siden hovedbremsesylinder er ny så er det lite trolig den. Har du åpnet lastventilen ved lufting? Om ikke kan det være du får for lite strømning til at luft kommer ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Desember 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2017 ja jekka opp så den stå fullt åpen,har jo skrudd bil i mange år,og er jo ett så enkelt bremsesytem på denne gamle bilen,men nå er jeg nesten tom for ideer,kanskje bytte bremsekraft forsterkeren så er det ikke mer igjen og bytte,men den oppfører seg som den skal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2017 Har opplevd det samme flere ganger, hver gang ble løsningen å lufte med lufttrykk på bremseveskebeholderen. Inntil 1 kg lufttrykk. Vakuum på lufteskrue i tillegg gjør jobben enda raskere. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Desember 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2017 Da for jeg prøve det,så for jeg se om det blir noe bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Desember 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2017 da vart det i orden til slutt,fikk byttet slanger og da vart problemet borte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg