audi Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Hei Har fulgt med endel på forumet her og har gått gjennom alle postene deres som en skygge. Syns at RX-7 twin turbo blir mer og mer intressangt. Er det noen av dere som har en bil som jeg kunne fått sett litt nermere på og kanskje få tatt en prøve tur med? Har også sett på endel trimming av disse motorene. Wankel er jo en super motor men hvordan er det å trimme disse, er det som alle andre motorer å bare bruke dyre ting så holder det. Er det noen som har noen målestokk på hvor mye man får og hvor mye det koster å få disse hk. Har sett på mobile.de å funnet ut at en slik bil skulle gå ann å få hjem for ca 220 000kr. Er det rett, hva koster en slik i norge(er ikke så mange her vel)?????????????????? Har tenkt å kjøpe en slik hvis det står til mine forventninger til neste år. I slutten av sommeren, slik at den kan stå hele vinteren å go gjøre se å få ny plast og motor doktoren kan gjøre noe. Så kan jeg kjøre min -90 mod Ur-Quattro breit på vintern. Venter på svar. :D :D :D :D :D :D :D :D Siter Jeg er en Quattrofil Autofil Audifil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Originally posted by audi er det som alle andre motorer å bare bruke dyre ting så holder det. Er det noen som har noen målestokk på hvor mye man får og hvor mye det koster å få disse hk. Ja det blir det samme. Hvis man har en motor i toppstand så er det bare å sette på gromdelene og kanskje porte innsug og utblås på motoren. Resten er for det meste som å trimme en stempelmotor. De klarer også å dra store turboer i forhold til motorstørelse pga. høy eksos flow. En motor med grom porting kan klare å spoole de fleste (største) turboer. Og da trenger man jo 'bare' eksos, bensin system, tenning og luftinntak som henger med. Det er vel i KORTE trekk oppskriften :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi Skrevet Oktober 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Ja det er jo det som er formellen for å få en go motor. Men har du en ca pris på dette. Har Audi nå og har kjørt det i de siste årene, disse er ikke billige å holde i drift. Hvordan er prisen på deler til RX-7. Hvordan er det å få 400hk ut av denne bilen. Eller 350hk. Burde sparke bra det. Hvordan er girkasse og resten av drivlinjen. Er det for små bremser er dem store nok?????????? Siter Jeg er en Quattrofil Autofil Audifil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Gå hit så finner du all den informasjon du vil ha! Bare å bruke "search"-knappen oppe til høyre. Du kunne jo fått prøvd bilen min, men den kommer ikke på veien igjen før til neste sesong. http://www.rx7club.com/forum/ Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotarypower_ Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Prisen på trimming og hva som bør gjøres med en wankelmotor avhenger selvsagt av hvor mye "power" du er ute etter :) Hvis du f.eks beholder twin turbo oppsettet og beholder motoren orginal kan du oppnå ca 330hk med en større IC, Eksos, Filter og Apex power FC til en pris ca 30000,- Går du for singelturbo, porting ++++ er det egentlig bare pengene som bestemmer :D innvendig i motor er det ikke så mye du trenger å gjøre bortsett fra apex tettningene. Disse er orginalt 3-piece apex'er og har en tendens til å knekke ved høyere ladetrykk. Gå for 2-piece eller 1-piece(disse er for lange og må slipes til)apex'er. Eller hvis du har flust av gryn så finnes det keramiske! Dyrt!:D Siter www.norskwankelregister.com :???: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotarypower_ Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Girkassene og drivverket er nesten skuddsikkert!! Går en Rx7 i USA med 645 hk på hjula! kjører kvarmila på 9,62 med orginalt driverk!!!!!:D :D Siter www.norskwankelregister.com :???: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Apex-seals debatten går jo fram og tilbake i USA. Noen mener at originale seals er tilstrekkelig bare en ikke gambler med fuel-mixen. Er RX-7'er på andre siden av dammen som kjører opp mot 600hk på originale seals. Men slingringsmonnet er selsagt mindre.. Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotarypower_ Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Skal man først bytte er det jo ingen hensikt å sette inn igjen orginale når man får 2-piece til en minimal prisforskjell :D Siter www.norskwankelregister.com :???: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Apex-seal spørsmålet er så komplisert og det finnes så mange meninger at jeg vil ikke begi meg ut på en diskusjon om det iallefall! :D Noen mener at originale er best, noen at 2- eller 1-piece er best, noen at 2mm er best og noen at 3mm er best.. Ser jo at de stooore RX-tunerene i USA alle benytter seg av forskjellige seals (stort sett). Så det kan se ut som at alt egentlig fungerer bra! Men som sagt: hvis en ikke har stålkontroll på tuninga, vil tune på grensa og vil pumpe mest mulig hest ut av motoren så lønner det seg å skaffe solide seals!! Ikke mye som er verre enn et apex-seal som forviller seg rundt i kammeret (og gjennom turboen)! :eek: Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi Skrevet Oktober 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Dette høres jo meget lovende ut, har sikklet mye på RX-7 selv om jeg ikke har turt å si det til så veldig mange. Har kjørt VW og Audi i alle år. Har nesten banlyst andre merker. Men man må jo utvide horisonten litt. Har faktisk også en Nissan 200 SX tilsalgs for en ganske grei pris om noen er intr. -92 mod med AC, ABS, senket, burgunderfarge, 16" ellers helt org bar bil. Men jeg må få prøvd en RX-7 nå er det nok vinter snart så da blir det Quattro kjøring. Men jeg sier takk til alle som vil ta en gærn nordlening på tur. PS: Jobber og bor i Oslo :op :op :op :op :op Siter Jeg er en Quattrofil Autofil Audifil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Originally posted by Rotarypower_ Prisen på trimming og hva som bør gjøres med en wankelmotor avhenger selvsagt av hvor mye "power" du er ute etter :) Hvis du f.eks beholder twin turbo oppsettet og beholder motoren orginal kan du oppnå ca 330hk med en større IC, Eksos, Filter og Apex power FC til en pris ca 30000,- Går du for singelturbo, porting ++++ er det egentlig bare pengene som bestemmer :D innvendig i motor er det ikke så mye du trenger å gjøre bortsett fra apex tettningene. Disse er orginalt 3-piece apex'er og har en tendens til å knekke ved høyere ladetrykk. Gå for 2-piece eller 1-piece(disse er for lange og må slipes til)apex'er. Eller hvis du har flust av gryn så finnes det keramiske! Dyrt!:D De bremser faktisk opp mot 380hk på hjula med orginal turbone bygget om til paralell... :) Ekke gæærnt det når bilen veier under 1300kg og 50/50 vekt fordeling...!! Du får ikke akuratt noe pøssi wagon da :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 Blir en del trimming av Wankel til sommeren. Jeg og en kamerat skal gå for en god del hester på bilene våre. 1 FD RX-7 og 1 JC Cosmo.....blir ca 500 HK på hver. Det er ikk mye som må gjøres!! Drivlinjen til Mazda er som sagt skuddsikker. (de er jo kjent for å lage feilfrie biler). Kan skaffe strøken Mazda RX-7 til 170 000 kr. (med høyreratt) Har 2 biler på vei fra Japan nå!! Bilene er overlegne!! Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 Originally posted by råtassen Drivlinjen til Mazda er som sagt skuddsikker. (de er jo kjent for å lage feilfrie biler). lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol Jeg vet ikke om jeg skal grine eller le jeg. Men RX7 er fete biler, så det kan hende jeg kjøper en selv innen våren er over. Med mindre jeg greier å skaffe sterkere kasse til bilen min da... (jeg tror jeg har skrevet de ordene der før.... mange ganger.... :D ) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.