opel 1.9TCDI Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 (endret) har et glødeproblem, når jeg slår på tenningen så er glødelampen bare der i 2 sek så er den borte. Som jeg forstår så gløde den ikke når den er kald. Kan det være rele eller glødepluggene som forsaker dette. Håper det er noen som kan gi meg svar på dette, før bilen er veldig tongstart nå. Siden den i gløde. Endret Januar 28, 2018 av PassatTDI01 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Glødetiden er avhengig av motortemperatur, da målt på kjølevann (G62). Du kan måle motstanden i glødepluggene for å sjekke om de er ok, ca 1 ohm hver. Spenning til glødepluggene kan du også måle ved gløding, er alt OK så kan mistanken rettes mot temperaturgiver G62. Om verdien på denne er feil kan man lese ut med bl.a. VCDS. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Verdi på giver kan også måles, antar den skal være som på bilde. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Ref, din PM; Ja, dersom verdi på temperaturgiver er for lav, vil ECU tro motor er varm - og gløde for kort tid. Giver er av kategori NTC. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg