Gå til innhold

Prisen på felger i Norge er sinnsyk!

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Et sett med PCW Omega i 7*17 koster 7900,- hos DekkMann. Dette er helt ordinære, svinetunge, støpte, dønn vanlige fattigmannsfelger.

Fra USA bestiller vi et sett med Buddy Club SF i 7*17. Dette er snakk om høykvalitets, made-in-Japan racingfelger. Inkludert moms og 1000,- i fraktkostnader koster disse kroner 6750,- levert på kaia i Norge.

Så er spørsmålet: Hvorfor skal man dra til en Norsk felg-dealer for å kjøpe tunge og skjøre piece-of-shit-felger som attpåtil er samme som naboen har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by HellBound

Kommer ikke til å kjøpe felger i norge, har funnet mange steder der de selger dobbelt så billig + det er flere felger å velge mellom..

Samme her! Jeg kunne ikke drømme om hva de BC-felgene jeg linket til over kommer til å koste i Norge... Det er iallefall *noen* som tjener sykt med penger på felgene som selges i Norge. Om det er selve utsalgsstedet, generalagenten, grossisten, importørene eller liknende tør jeg ikke spekulere på. En ting vet jeg for sikkert, iallefall: De har priset seg selv ut av markedet, og det er bare et tidsspørsmål før "alle" skjønner at det er enorme penger å spare på å kjøpe på andre siden av Atlanteren.

EDIT: Jeg har ikke bestilt. Ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forsvare prisene i Norge, men det blir jo litt teit å si at det er dyrt med felger her til lands bare pga en har fått en pris hos Dekkmann :rolleyes:

Shariff har jo f.eks. kurrante 17" felger med kurrante dekk til 7500. Selv Møller selger jo nå 17" felg (org VW) med dekk til under 9.000 kroner!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen vet du fraktkostnader etc?

Hvis dette er 100% sikkert er det jo ikke noe å lure på.

Originally posted by Baldrick

Ikke for å forsvare prisene i Norge, men det blir jo litt teit å si at det er dyrt med felger her til lands bare pga en har fått en pris hos Dekkmann :rolleyes:

Shariff har jo f.eks. kurrante 17" felger med kurrante dekk til 7500. Selv Møller selger jo nå 17" felg (org VW) med dekk til under 9.000 kroner!

Men det er jo fortsatt tunge fattigmanns felger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta noen flere eksempler. Hos Import-Tuning i Norge koster Volk TE37 i 8,5*18 7800,- per felg. Fra Gruppe-S i USA koster samme felgen $512, dette blir cirka 4400,- INKLUDERT 1000,- kroner i fraktkostnader og moms av kjøpesum og frakt.

En stykk Blitz Technospeed Z1 i 10,5*18 koster hos I-T i Norge kroner 9000,- per felg. Samme felgen, bare i 10*18 koster hos StreetRays i USA $745. Dette blir kroner 5900,- INKLUDERT 1000,- i frakt og moms av frakt og kjøpesum.

-Pris på frakt regner jeg med er rundt 1000 kroner.

-Jeg har lett en god del rundt, men noe godt tilbud på en felg i Norge har jeg *aldri* sett.

-Dekk kjøper man gjerne med felgene når man bestiller fra USA, dumt å kjøpe billige felger fra USA, og svinedyre dekk her i Norge.

EDIT: Det blir liksom for dumt å kjøpe dårlige og dyre felger i Norge når man ved å bestille fra USA får så utrolig mye mere igjen for pengene (og rett og slett bedre felger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del å spare, f.eks har eg funnet momo gtr felger 17x7 for 1700kr per felg (sparer mer om du går opp til 18x8 f.eks), i norge koster vel disse nærmere 2500 per felg.

Så har vi Racing Hart merket, hvem selger dette i norge? Er vertfall utrolig fete felger de har. Felgen under her koster 1800kr, men uten så brei kant/lippe. Den nederste felgen på bilde har eg så jævlig lyst på limited edition som du får kjøpt frem til 5 mai :P Feteste felgen eg har sett til nå ;)

2_1_concept_toptitile.jpg

rh_crle_Image.jpg

BMW 325i Sleden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg vel sånn at spesielle felger er veldig dyrt i Norge, men sånne vanlige som Brock B1, RS4-look, M5-look, AMG-look osv selges i så store mengder at man får presset ned prisene..

Men, skal du ha deg noe fett, som er sjeldent må du nok betale en del for det i norge, om du ikke er lur nok til å ordne fra utlandet.

VAG-guttene ordner seg jo Schmidt og Steffan felger fra Tyskland til en grei pris.. Sparer på det de..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importørene her til lands for jo ikke akkurat samme prisene som importørene i USA gjør da. De bare ta en titt på folketallet i de to landene så skjønner du at mengderabatten til norske felg og dekk importører ikke er særlig god

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at du må betale tollavgift på gummin hvis du handler med dekk fra statene da, men det betaler du jo om du handler gummi i norge også...

pluss at de slipper å legge ekstra demping i pakken for å ikke bulke felgen osv... (de tar faktisk ekstra dollar på embalasjen der jeg har sett).

foreslår at flere går sammen om å handle felger fra statene.. flere, dess bedre mtp. frakt. og mva.

ryeng: vi kan da starte import på bestilling? :D har masse plass og bor sentralt i norge jeg ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider