Gå til innhold

Prisen på felger i Norge er sinnsyk!

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Viss du går inn i en dekk butikk å hører hvor mye det koster for 4 stk felger så får du noen monster priser. Men ber du om felg pakke med dekk så får du nesten samme prisen med som uten dekk. De fleste butikker har dette slik at du skal føle du får sinnsykt god pris hos de.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Polo Classic

Importørene her til lands for jo ikke akkurat samme prisene som importørene i USA gjør da. De bare ta en titt på folketallet i de to landene så skjønner du at mengderabatten til norske felg og dekk importører ikke er særlig god

Ja det er vel sant, men det forandrer ikke det faktum at prisene er høyere. (Hvis det stemmer det som sies, har ikke sett noe på det selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare felger som er dyrt i norge, du sparer stort sett på alt du kjøper i utlandet. Du kan spare mange mange tusen om du kjøper deler til bil,tuning osv utenfor de norske grenser.

Er ikke mye som billig i norge om eg tenker meg om.. Noen steder har eg sett tuning deler til biler som koster dobbelt så mye i norge hehe, er sykt da.. Men blir sånn når de skal tjene så mye ekstra på et produkt. Men er greit å kjøpe noe om du skal ha mye fra en butikk, da får du som oftest ganske mye avslag..

En annen ting er at du ofte får 10-15% avslag på felger og sånt hos enkelte felg&dekk forhandlere..Men det er jo en grunn til det, de taper ikke noe på det likevel fordi prisen er så grise høy fra før. Men folk flest tenker at dette er knall tilbud og kjøper.

Skal vertfall ikke kjøpe noe felger i norge før eg har sett hva slike koster i utlandet...

BMW 325i Sleden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Et sett med PCW Omega i 7*17 koster 7900,- hos DekkMann. Dette er helt ordinære, svinetunge, støpte, dønn vanlige fattigmannsfelger.

Fra USA bestiller vi et sett med Buddy Club SF i 7*17. Dette er snakk om høykvalitets, made-in-Japan racingfelger. Inkludert moms og 1000,- i fraktkostnader koster disse kroner 6750,- levert på kaia i Norge.

Så er spørsmålet: Hvorfor skal man dra til en Norsk felg-dealer for å kjøpe tunge og skjøre piece-of-shit-felger som attpåtil er samme som naboen har?

Undersøk litt nærmere hva det koster å sende felger fra f.eks USA

en tusing i frakt er nok litt lite....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt å kjøpe fra utlandet i det hele tatt. for å ta et eksempel så bestilte jeg en GPS fra statene (Philly), den koster rundt 4000,- i norge, men jeg bestilte den GPSen, + lader/datakabel + 60 dollar i frakt + toll og selv da sparte jeg 2000 ,- ! Det eneste som ikke følger med natruligvis er norsk kart,men for min del er ikke det noe problem.

Nå for 5 minutter siden ringte en lastebilsjåfør og spurte hvor jeg ville ha levert pakka. 3 dager tok det fra statene og til huset mitt. kan ikke kalle det så værst akkurat :)

.:: Knutz ::.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite varsku: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/04/23/396525.html

Tollvesenets valutakurser fastsettes for en hel uke om gangen, ifølge tollforskriften. Og selv om Tollvesenets kurs er under 200 kroner når du bestiller varer fra utlandet, så er det ikke sikkert det er samme kurs når varen kommer til tollvesenet. Det er nemlig valutakursene den dagen varen kommer til Norge som gjelder for Postens Godssenter og Tollvesenets beregninger.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ypperlig at folk kjøper fra utlandet, dette kan være med på å drive ned prisene her hjemme også.

Bare husk på at det i USA er mye jalla ute og går når det gjelder felger/styling, så vær nøye med hva du bestiller. Jeg ville ha følt meg tryggere ved å kjøpe slikt fra Tyskland.

Selv har jeg begynt å ta all service i utlandet, fortrinnsvis i Tyskland. Skal forresten bli fint når Polen blir med i EU, prisene på verkstedene der ligger vel enda lavere...

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg snuser litt på import av felger fra USA selv.

Men jeg er litt bekymret for stygge fortollings/avgifts overraskelser og det er jeg absolutt ikke interessert i for da forsvinner jo hele poenget.

For det andre så har jeg ikke sett noen selge felgene jeg vil ha med den boltsirkelen og innpresset jeg trenger.

Sånn ser de ut. Det er Akuza Sublime, 7.5x17". Disse med Falken FK-451 kan jeg få fra USA til 6900kr. Men det er uten fortolling, mva og frakt.

218_sublime.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by Øyvind Ryeng

La oss ta noen flere eksempler. Hos Import-Tuning i Norge koster Volk TE37 i 8,5*18 7800,- per felg. Fra Gruppe-S i USA koster samme felgen $512, dette blir cirka 4400,- INKLUDERT 1000,- kroner i fraktkostnader og moms av kjøpesum og frakt.

En stykk Blitz Technospeed Z1 i 10,5*18 koster hos I-T i Norge kroner 9000,- per felg. Samme felgen, bare i 10*18 koster hos StreetRays i USA $745. Dette blir kroner 5900,- INKLUDERT 1000,- i frakt og moms av frakt og kjøpesum.

Disse prisene dine her, i dollar, er det ren felgkostnad? I såfall har du regnet seriøst feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HellBound

En annen ting er at du ofte får 10-15% avslag på felger og sånt hos enkelte felg&dekk forhandlere..Men det er jo en grunn til det, de taper ikke noe på det likevel fordi prisen er så grise høy fra før. Men folk flest tenker at dette er knall tilbud og kjøper.

Skulle få 35% jeg hos Vianor, da hadde jeg vært innom to ganger.. :rolleyes:

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider