90-300te Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Tipper ristinga blir borte ved bytte av motorfeste! Mesteparten iallefall! Rust kan fikses dersom man har tilgang på utstyr! Brukte deler flyter det av! (karosseri og interiør mm.) ES Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 høres bra ut...motoren rister ikke når den startes eller når den er i gang..kun 0,5sek når den slås av...bytte av motorfester koster 1800 med montering..setet er kun slitt i trekket..ellers er den god å sitte i..rusta i kanalen er etter nærmere øyesyn ikke gjennomrustet...var kun rust rundt dreneringshullet bakerst..vindusviskern koster vel 6000kr ny fra B.O.S og 1500 + montering fra StarBildeler i Fredrikstad..frontruta fixer man nok på forsikringa..batterifestet er lett..går litt ujevn..stått i 2år..pluss siste olje/filter/plugg bytte skjedde 1år FØR den ble parkert..kanskje derfor...lekkasjene rundt kasse og motor er ikke noe å tenke på ..bare litte granne..kan vel komme litt når bilen har stått så lenge..etter å ha sett på omfanget..så tror jeg kostnadene ender på rundt regnet 10lapper med montering og relativt nye deler..alt i alt 30000kr med 2årsgifter..ikke så dårlig det for en gærn bil :op forresten..det meste av jobben gjøres selv da vi kommer til å bruke Oslo ungdommens motorklubb på Haugenstua..der alle i nærområdet (lillestrøm også!) er velkomne:) blir det for dyrt å fixe den opp så får vi heller bare grisekjøre med den..forresten..MÅ man ha skilter for å kjøre på gardermoen 8mai?eller kan man bruke prøveskilter? og kan man kjøre på rudskogen/vålerbanen med prøveskilter? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by wicky124 høres bra ut...motoren rister ikke når den startes eller når den er i gang..kun 0,5sek når den slås av...bytte av motorfester koster 1800 med montering..setet er kun slitt i trekket..ellers er den god å sitte i..rusta i kanalen er etter nærmere øyesyn ikke gjennomrustet...var kun rust rundt dreneringshullet bakerst..vindusviskern koster vel 6000kr ny fra B.O.S og 1500 + montering fra StarBildeler i Fredrikstad..frontruta fixer man nok på forsikringa..batterifestet er lett..går litt ujevn..stått i 2år..pluss siste olje/filter/plugg bytte skjedde 1år FØR den ble parkert..kanskje derfor...lekkasjene rundt kasse og motor er ikke noe å tenke på ..bare litte granne..kan vel komme litt når bilen har stått så lenge..etter å ha sett på omfanget..så tror jeg kostnadene ender på rundt regnet 10lapper med montering og relativt nye deler..alt i alt 30000kr med 2årsgifter..ikke så dårlig det for en gærn bil :op forresten..det meste av jobben gjøres selv da vi kommer til å bruke Oslo ungdommens motorklubb på Haugenstua..der alle i nærområdet (lillestrøm også!) er velkomne:) blir det for dyrt å fixe den opp så får vi heller bare grisekjøre med den..forresten..MÅ man ha skilter for å kjøre på gardermoen 8mai?eller kan man bruke prøveskilter? og kan man kjøre på rudskogen/vålerbanen med prøveskilter? Høres jo ut som et greit kjøp må jeg si! Men viskermotor må gå ann å oppdrive på huggeren. Endel 190'er som ligger å slenger rundt omkring (er bare motoren som er gåen?).... Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 vet ikke om det bare er motoren..tror det er selve drevet..den stanga som sitter under motoren..motoren går rundt men drar ikke med seg viskern.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Originally posted by wicky124 ..forresten..MÅ man ha skilter for å kjøre på gardermoen 8mai?eller kan man bruke prøveskilter? og kan man kjøre på rudskogen/vålerbanen med prøveskilter? Gardermoen og Vålerbanen vet jeg ikke, men på Rudskogen er det ikke lenger lov å kjøre med prøveskilter, og jeg anntar de har innført dette på Vålerbanen også.. Siter -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg