bjorntor Skrevet Mars 2, 2018 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2018 Hei alle sammen... Nå har jeg et problem jeg ikke vet å finn ut av, har prøvd det jeg greier å komme på men nå må jeg ty til ekspertisen. Har en 2012 Outlander med LED-baklys. Venstre baklys virker, men høyre vil ikke lyse. Da snakker vi om kjørelyset, bremselyset virker som det skal. Kjørelyset virker når jeg prøver selve baklyset på venstre side, så LED-pærene/kortet er i orden. Når jeg måler kontakten som går på lampen får jeg bare utslag på 2,3V. Målet jeg venstre side, får jeg 12V, så driftstrøm skal være 12V. Bilen har hengerfeste, der jeg heller ikke får lys på hengerkontakten. Dette sier meg at hengeren får lys fra høyre lyskurs . Før hengerkontakten på bilen sitter det en slik boks: https://goo.gl/images/Fbp1eQ På pin 58R på denne boksen måler jeg også bare 2,3V. Har sjekket alt av sikringer, både i motorrommet og inne i bilen under rattet. Finner ikke sikring som går spesifikt på baklysene delt venstre/høyre. Bilen har xenon-kjørelys, det må trolig derfor være annen kurs på baklysene. Men jeg står fast. Noen smarte hoder der ute som kan se for seg hva dette kan være? Alle tips mottas med stor takk! Vipser gledelig 500kr til den vet å løse dette.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JorgenF Skrevet Januar 23, 2020 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2020 Hadde samme problem men fant ut av det. Dette er en gammel post så du har vel fått ordnet det nå. I tilfelle noen andre skulle ha samme problem og får opp dette når de Googler kan jeg gi et tips om hva det kan være. Dette kan høres veldig rart ut, men sjekk lyspæren i hanskerommet! Det er en liten T5 pære montert oppe rett bak lokket i en skrusokkel. Om det ikke er lys i den, bytt den. Da kan det veldig godt hende du også får lys bak. Jeg tror ikke de er seriekoblet, men er heller en bug i elektronikken på de Outlanderene. Alltid kjekt med biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Lindefjeld Skrevet Desember 27, 2022 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2022 Tusen takk for svar. Jeg byttet pæra og lysene kom igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Lindefjeld Skrevet August 20, 2023 Rapporter Share Skrevet August 20, 2023 Hei🙂 Har en 12 mod outlander med led øamper bak. Har fått liv i høyre lampe, men nå virker ikke venstre side. Den er helt død under kjøring og gløder svakt når bilen er parkert. Finnes det noe triks på venstre side også, eller er den kaputt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeG Skrevet Oktober 13, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2023 På 1/23/2020 den 7:03 PM, JorgenF skrev: Hadde samme problem men fant ut av det. Dette er en gammel post så du har vel fått ordnet det nå. I tilfelle noen andre skulle ha samme problem og får opp dette når de Googler kan jeg gi et tips om hva det kan være. Dette kan høres veldig rart ut, men sjekk lyspæren i hanskerommet! Det er en liten T5 pære montert oppe rett bak lokket i en skrusokkel. Om det ikke er lys i den, bytt den. Da kan det veldig godt hende du også får lys bak. Jeg tror ikke de er seriekoblet, men er heller en bug i elektronikken på de Outlanderene. Alltid kjekt med biler. Hvor sitter denna sånn eksakt da? En 2011-modell er kanskje annerledes?🤔 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg