Jatto Skrevet Mars 18, 2018 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2018 Har en 2006, Grand Vitara 2, 1,9ddis. Har nå skiftet:Glødeplugger, turbo, egr, turbotrykksensor, turbotrykkomformer, vakuumyrykksensor, sjekket slangene til dpf., katalysator og syrerenset dpf. Like fullt kommer sikk/sakk lyset på etter litt kjøring og bilen går i nødmodus. Begynner å gå tomm for tålmodighet, entusiasme og penger..... HJELP!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 18, 2018 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2018 Håper du har tatt en diganosetest på den også og ikke bare byttet delene etter elimineringsmetoden? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Mars 19, 2018 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2018 Hva er feilkodene du får? Tipper du ikke har byttet dette bare pga den lampa? Men at dette har du feks byttet siste årene? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jatto Skrevet Mars 19, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2018 Har byttet etter feilkoder på verksted, det siste verkstedet sa de hadde lånt en suzuki feilsøker, der sa de at katalysatoren ikke gjorde jobben så jeg måtte bytte den. Fikk tak i en brukt en, slettet feilkoder og da gikk den fint i 2 dager før lyset kom på igjen. Verkstedet tok den inn igjen og renset dieselpartikkelfilteret med no syrevask. Det så ut som olje når de helte ut av det. De sa også at den feiltenner på nr. 2 og trodde det kanskje var en glødeplugg. Har ikke fått sjekket det ennå. Da jeg skulle hente bilen daua den 6 ganger før jeg kunne kjøre ut på veien og den rista ganske kraftig. Gikk greit å kjøre hjem ca 1,8 mil parkerte den hjemme. Satte meg inn i bilen neste dag, vei om nøkkelen og der var lyset igjen!! Ringte verkstedet og fortalte at lyset var på igjen og han svare at da visste han ikke mer, han måtte undersøke litt og der står jeg idag, med en bil i nødmodus igjen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Mars 19, 2018 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2018 Dette høres rart ut. Jeg har sett tilfeller hvor folk bare bytter å bytter uten å faktisk vite hva som er feil. Det er faktisk en fordel å dra til folk som kan disse bilene. Regner med det ikke er merkeverksted du har vært på? Uansett, så pleier det alltid å være en grunn til partikkelfilter tetter seg. Hjelper lite å rense osv hvis du ikke fikser grunnen til at det tetter seg. Les av feilkoder, og fortell meg hva disse er så kan vi se hva vi finner ut av? Kommer lampa bare ved oppstart eller går den i nødmodus osv når du presser den, og lampe tennes mens du kjører? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jatto Skrevet Mars 19, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2018 Har dårlig erfaring med suzuki her i distriktet, de hadde en kar som var dyktig men han har sluttet, siste gang jeg snakket med dem og spurte om å lese av feilkoder og feilsøking sa de at de tok 1000,- for å lese av feilkoder og skulle de begynne å feilsøke ble det fort dyrt. De tok 1769,- for en kontakt til ny egr og det mente de ikke var dyrt i det hele tatt. Han som har sett på bilen sist, var tidligere verksmester på suzuki i Sandnes men han har ikke funnet ut av no mer. Men jeg skal få lest av feilkodene igjen å poste de her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Mars 21, 2018 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2018 Må bare si at 1000kr for å lese av feilkoder er da ingen upris? Det er mindre enn det de tar på andre verksteder i distriktet her. Kan ikke forvente at de jobber gratis heller. Og ang egr kontakta så stemmer det at den må byttes/bygges om. De kan vel heller ikkenoe for at den må byttes, da dette er noe fabrikken har kommet med. Og om prisen er høy eller ikke skal ikke jeg gå inn på. Men dessverre er det slik at man må betale for at folk skal feilsøke på bilen din på verkstedet. det er spesielt vanskelig når bilen kanskje ikke er verdt så mye lenger heller. Men hvis du får lest av feilkoder nå så skal vi se hva vi finner ut. :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.