firelude Skrevet Juni 10, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2018 Hei folkens! Etter at jeg frakoblet og tilkoblet batteriet på min A4 , 2.0 T FSI 05 mod får jeg ikke start... Den startet og gikk i ca 5 sek , deretter tørner motor rundt men tenner ikke. Jeg kontrollerte sikring til drivstoffpumpe - ok. Jeg satte på tenning og ved demontering av dekslet over releet til drivstoffpumpe ser jeg at releet fungerer men fremdeles ikke spenning til pumpe...?? Startsperre vil vel vise et nøkkelsymbol i dashbordet? Til drivstoffpumpen er det 4 tilkoblingsstikk, det er vel de ytterste som er jord og + ? Hva er de andre 2 til....? Jeg har også måttet bytte batteri i fjernåpner/nøkkelholder pga dette var under 3 V . Nå fungerer sentrallåsen med denne og jeg var i den tru at da kjenner bilen igjen nøkkelen og på så vis ikke aktiverer startsperren....men det er kanskje ikke slik det virker..? Reelet sender vel signal til pumpen...men er det andre komponenter som kan overstyre dette??? Noen med et godt tips...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 10, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2018 Prøv å lask over relé og se om motor starter. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Juni 11, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2018 Ok ...vel det er vel et forsøk...Det å sette 12V direkte på pumpen er vel kanskje ikke greit..? Det er vel kanskje andre komponenter som skal aktiveres og pumpen er en av flere som jobber samtidig...tjaaaa….skal forske litt. Takk&takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 11, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2018 Det er ikke farlig å laske over relé. Hvis pumpe ikke starter når du lasker over relé er det høyst sannsynlig defekt pumpe. Men, er greit å måle inn på kontakt på armatur og sjekke at det faktisk er 12v og jord der. De to tykke ledningene, de tynne er til tankmåler. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Juni 11, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2018 Heisann ! joda lasket over releet og alt var fremdeles like dødt.....det var da merkelig tenkte jeg og studerte nok en gang sikringer (hadde gjort det menge ganger tidligere)…..og?.....!!! Det har vært noen i min garage å FJERNET!!! sikringen til brennstoffpumpen !! Når den ble satt på plass så....startet pumpen :-) Ahhhh!!!....så mye tid som jeg har brukt....vel vel ble jo litt klokere da...må se det positive i saken.. Takk for alle tips :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg