tanaci Skrevet Juli 15, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2018 hei har en subaru xv 2012mod kjørt 102,000km og partikel filteret har blitt tett er det noen som veit hva orginal del nr er ? bilen går som vanlig ingen prblm med kjøre egenskapene om jeg kjører bilen sånn som den er kort periode vil det skje noe med motor ? takk for hjelp og svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 15, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2018 Vet du at det er lampe for tett DPF om lyser, eller lampe for regenereringsprosess pågår? Lyser varsel for pågående regenerering og så ikke stopp motor, men kjør bilen videre på høyere turtall. Dersom det er tett, har du prøvd tvungen regenerering? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanaci Skrevet Juli 15, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2018 Har hatt bilen i maskin kontrolbdt viste seg at dt var tett partikel filter :( har tatt bilen på motorvei md lav gir men det hjalp ikke .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 19, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2018 Det er billigere at merkeverkstedet kjører tvungen regenerering enn det er å skifte partikkelfilteret. Partikkelfilteret bør holde lengre enn 102 tusen km. Lønner seg også innimellom og kjøre på litt høyt turtall over en periode. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 19, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2018 Er partikkelfilteret fult av sot (under maks terskel) kan det utføres tvungen regenerering, men det er ikke vits med mindre DPF og/eller motorlampe lyser og du har feil på for høy sotmengde i DPF. Er partikkelfilteret fult av aske, noe som er lite trolig med den km-standen, så må det skiftes, hvis DPF og/eller motorlampe lyser og du har feilkode som indikerer dette. Er partikkelfilteret tett har du enten kjørt med motorfeil som har forhindret regenerering over lengre tid, kjørt ugunstig over lengre tid og ignorert DPF varsellampe eller du har en motorfeil som forårsaker at DPF tetter seg. Ekstremt stort oljeforbruk vil f.eks ødelegge et partikkelfilter. Du sier bil går som normalt - hvis du ikke har motorlampe eller annen indikasjon på at noe er galt, tut å kjør. Ikke skift noe som helst hvis det ikke er noen feilindikasjon. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.