Per-Henrik Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Går det å sette en b18 motor i en 240?? 180hk i den motoren er den maks tirma da. det er det forgasser og ikke noe turbo. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Alt går.. Men hva er poenget egentlig? Vet ikke hva som er gjort med den motoren. Men 180hk hørtes ganske mye ut i en b-18 ja... Pv motor? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Gå heller for en b23 etc.Har du en b18 som er trimmet så sett den i en amazon der den hører hjemme :-) Girkasser fra b20 vil ikke passe på b18 da de 2 nederste bolthullene ikke passer (rett meg hvis jeg tar feil her) Hadde selv en b18 borret til 2l og ca 180hk :-) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Motoren er bygget for å sitte i en rally bil. den er bygget helt fra grunnen av. men nå står det bare i et gjørne. så jeg skal kjøpe den og pusse den opp å gjøre den litt tøff. Hva må man gjøre for og få den i 240. Kan jeg turbo lade den?? hvor mange hk da Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Alle motorer kan turbolades, hvor mye kommer ann på kompresjonen i motoren. 10: 1 og oppover: max 0,3 og nedover 9:1 - 10:1 - 0,3 - ca1bar 8:1 - 9:1 - ca1bar til 2bar Tallene over er kun ca. verdier, ladetrykket må oxo regnes ut fra oktantallet på bensinen, husker ikke hvor mye blyfri 95 og 98 tåler i kompresjon, tror det er ca 12:1 eller no, da smeller bensinen av seg selv, som i en diesel motor Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 å regne ut hestene er forholdsvis lett, blir ikke så nøyaktig , men det funker greit som en indikasjon. En standard B230 har 116 hk, men 0.3 bar trykk blir det 116*1,3=150HK, minus ca 15 hk i tap blir det rundt 135HK. Lader man med 3 bar blir regnestykket 116*4=464 minus tap = ca.450HK. Dette gjelder kun dersom man tar effekten uten turbo (1bar trykk) og ganger opp. 0,3bar er egentlig 1,3bar, lufta rundt oss er alltid 1.bar, men siden det da ikke er noe vits å regne med det sier man at lufttrykket er 0.bar, 0,3bar er da i regnestykket 1,3bar. 1bars ladetrykk er 2bar i regnestykket osv. Svaret du får er kun et ca. annslag av effekten men ser man på en B230F med std. 116hk. så stemmer jo resultatet bra med at en 0,3bar turboladet B230F har 135HK, den motoren kalles jo b230fk som lader 0,3 orginalt. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 180*1,3=234-15=219hk det er litt krefter det. da må men vel oppgradere bremsene å sånn på bilen da vel? Man får man plass til den motren i 240. hva må man gjøre for å få det til? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Holder med standard bremser :) Man får plass til v8 i 240 så en liten b18 går nok bra. Det du må få tak i er motorfester og girkasse + mellomaksling. Jeg vet ikke helt hvilke girkasser som passer b-18 som tåler over 200hk men. Sikkert noenandre her som gjør det. Men tror du hadde fått såpass med penger igjen for den gamle b-18 ( hvis den er så bra som det høres ut som ) At du uten problemer kunne kjpt en 93mod+ FT/FK motor og den har mer potensiale og ikke minst er den sansynligvis mer holdbar. Bruker sikkert mye mindre suppe også Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Selg den til pappa, han er på utkikk etter en kvass b18/b20 til å ha i sin p1800.. kriteriene er at det må være en gassermotor uten turbo, og minst 150hk.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 har man sånn gasser motor er det så gromt at kan ikke sette turbo på det :) da blir jo moroa borte etter min mening :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Hadde håpa på at 240 gir kassa hadde passa rett på b18 motoren jeg. Må ikke ha en kasse som tåler 200hk for det blir nokk ikke tubo mating med første om gang. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 240 blei også levert med b18/b20 Jeg har selv b20 i min 240, men har du en nyere 240 så må du bytte clutchhus, alle de nyere volvo motorene er skråstilt og trenger et clutchhus som er beregnet for dette, skal du bruke en m46 girkasse på en gammel b18/b20 så må du ha et clutchus som passer til rettstilte motorer... Skal foresten bytte motoren i bilen min og da har jeg et slikt clutch hus til overs.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Jeg er ikke noen mester på dette med bil å sånn jeg er bare 16år men har litt peiling. Hele clutchen føller med på den b18 motoren. går det å bruke den på or. 240 kasse???? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 jepp det burde gå, men det er clutchuset som er forskjellig.. Uansett motor så har 240 en girkasse som står loddrett, men det som er blitt forandre på gjennom årene er hvorvidt motoren står loddrett eller litt på skrå, fra 1979 og oppover blei alle levert med skråstilt motor såvidt jeg har forstått det, Åssen modell er den 240`n du skal ha b18 i? Og åssen motor sitter det i den nå? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Jeg vet ikke har ikke kjøpt den bilen ennå Jeg heheheh. tipper det blir en som er litt nyere en 1979. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.