Bratlie93 Skrevet September 24, 2018 Rapporter Share Skrevet September 24, 2018 (endret) Hei. Jeg skulle peile olje her i går, da oppdaget jeg at det var sopreint for mye på pinnen. Tørket av og sjekket en gang til. Samma resultat. Lufta litt på oøja og kjente litt på den, alt tilsier at det er diesel som har kommet i olja. Prøvd å søke litt på google, men synes liksom jeg ikke får noe kloke svar, så da håper jeg på det er noe her som kan hjelpe? Litt info om bilen: Er en passat 3b, 1999mod med AJM motor. Håper på mye hjelp og klole svar Mvh Bratlie Endret September 24, 2018 av Bratlie93 Oppga feil motor kode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 24, 2018 Rapporter Share Skrevet September 24, 2018 Tandempumpe, pakning til tandempumpe og/eller o-ringer på dyser. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bratlie93 Skrevet September 25, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2018 så litt på ei tandempumpe på nett, ser jo ikke ut som at det er mulig å komme diesel inn i motoren om det er pakningen til den? Eller er det jeg som misforstår nå? For diesal kommer jo inn lenger ned en kammen, så hadde det vært lekasje der skulle vel bare det ha kømmi på utsiden av motoren? Hqr du vært borti samme probøemet der det har vært pumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 26, 2018 Rapporter Share Skrevet September 26, 2018 Kan fint lekke inn i motorolja, men om det er pakning eller pumpe vet du ikke før du demonterer og sjekker. Jepp, har vært borte i det, men det kan like gjerne være o-ringer til dysene. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bratlie93 Skrevet September 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2018 Ok. Bestilt o-ringer til dysene så får prøve det først :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 27, 2018 Rapporter Share Skrevet September 27, 2018 Hvis du ikke har gjort tilsvarende jobb før så bør du Google deg frem til en DIY og følge den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg