Gå til innhold

Koding av Innspeøytnings dyser

Ranger emnet


salojavi

Anbefalte innlegg

Når det skiftes innsprøytnings  dyser ( diesel ) , må disse kodes  inn ?  Kan en evnt kjøre bilen til verkstedet for koding, eller skal motoren gå minst mulig ?  Hvorfor må de evnt kodes  ? er det ikke bare en magnet ventil som oppnår og lukker ?  Hadde vert fin om noen kunne svare meg. Finnes sikkert mange eksperter på diesel som er medlemmer her.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle må kodes, men alle dyser som krever det kodes. Har du commonrail må du høyst sannsynlig kode den, men siden du verken oppgir motor eller årsmodell kan jeg ikke si noe sikkert. 

Ja, det er en solenoid, men den koden du legger inn i ECM er en korrigeringskode som forteller styreenheten en verdi den må ta med i beregning ved innsprøytning for å få eksakt rett innsprøytningstidspunkt, enkelt forklart.

Du bør kjøre minst mulig, da innsprøytningstidspunktet som nevnt blir litt feil, men motor havarerer ikke, den kan dog gå rufsete og ujevnt. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår