BIG1 Skrevet Februar 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2019 Hei. Noen små steder har jeg pusset vekk rust bed til metallet, påført rustspiser, primer, lakk og klarlakk. Men denne lakken (lakkpenner) fra biltema ser ut til å renne av. Det er noe dritt. Hvilke produkter anbefaler dere til priming, maling og klarlakk? Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 1, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2019 Her har du noen gode produkter som er bra. https://www.norbond.no/maling-og-lakk/spraylakk-pa-boks?gclid=EAIaIQobChMIr73pqaTh4AIViuiaCh2vbgkPEAAYASAAEgIMvfD_BwE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 1, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2019 Hvis lakken "renner" eller "koker" selv da den burde ha tørket, så skjer det fordi stoffene reagerer mot hverandre. Prøv annet primer/grunning og la det i tillegg få litt lenger herdetid. Jeg er ikke noen ekspert på lakk og fremgangsmåte, men dette er grunnleggende. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Mars 1, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2019 Overdrev kanskje litt. Men man kan nesten pilke det av samt at det ikke tåler høytrykk så godt. Hvert lag herder i 48t. Mulig denne lakken best egner seg til steinskuddreparasjon da lakken legger seg godt i de små hullene. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 1, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2019 Som nevnt, jeg kan lite om lakk, men kan nesten høres ut som lakken ikke hefter så godt, enten pga. grunnarbeidet eller fordi lakken er dårlig. Regner med sistnevnte er det mest sannsynlige, så ville forsøkt med annen produsent jeg. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 1, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2019 Biltema lakken er har mye løsemiddel i seg. Så her må du jobbe bra mye og være nøye også må du spraye litt mere lakk. Da denne ikke har så mye farge som dyrere lakk. Årsak til at det flasser etter lakkering er ikke annet en dårlig jobb. Slippe vaske silikonfjerner støvklut og ikke ta på der du skal lakkere Syregrunning preimer grunning pusse grunne før lakkering. Om du ikke har ca 20 grader når du skal lakkere. Så varm opp der du skal lakke. Grunning legges på 1.2 strøk og du skal kun slippe mellom grunning og basefarge Så fram med silikonfjerner støvklut etter du har slipt. Du skal her bruke 500 papir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2019 Nå pipler rusten frem de stedene jeg har lakket. Selv med biltema rustfjerner og lakkpenn med lakk og en med glans. Tenker jeg bruker biltema rustfjerner igjen og gjør en god jobb først. Anbefaler dere hammerite eller bengalakk til slutt? Påføres med pensel da områdene er så små. (Typisk steder som er utsatt for steinsprut, rundt feste til takrails osv.) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet September 19, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2019 Levert tilbake hammerite og kjøper dette: Brunox ruststopper, Colormatic Hg 5 1K Primer, Colormatix Dupli Color 1K Spesiallaget Spray (min fargekode), Colormatic 1K Klarlakk Blank. De 3 sistnevnte er i spray, får spraye i lokket og bruke pensel. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Oktober 30, 2019 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2019 Hvordan går det nå? Ferdig? Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Oktober 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2019 Leverte tilbake det og... livet og tidsklemma kom i veien. Har kjøpt syregrunning, 2k lakk i bilens farge og 2k klarlakk fra Ødegård lakk. De selger nemlig ett sett med flekklakk. https://odegard-lakk.no/kategori/flekklakk/ Tenkte å prøve det til helga når vinterhjula skal på. Tenkte å ha på ferrobet rustfjerner først om det har noe for seg? Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet November 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2019 Pusset og grunnet i går. 2 timer etter grunning påførte jeg lakk. 2 timer etter lakk påførte jeg klarlakk, noe av lakken gikk i oppløsning og blandet seg med klarlakken. Brukte jeg for lite herder i starten? 12 timer etterpå hadde jeg klarlakk på igjen og et enkelt sted gikk det sorte i oppløsning. Hva skjera? Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet November 9, 2019 Rapporter Share Skrevet November 9, 2019 Hm. Var det for kort tid mellom? Min erfaring er at det må gå en del tid mellom. Spesielt vist lokalet er kaldt. Skal helst være et sted mellom 18-22 grader for optimal tørking. Hvor lenge ventet du før du påførte klarlakk? Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet November 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2019 Er 20-22 her. Han fra butikken jeg kjøpte av sa jeg skulle vente 2 timer. Det var første gang. Påførte i går kveld kl.22 og hadde på igjen i dag kl 12. Er det ikke tørt i kveld er det bare å fjerne alt å starte på nytt. Får bruke 1 del lakk og 1 del herder. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg