Gå til innhold

Golf 3 Gti Kjøp

Ranger emnet


Rhaps0dy

Anbefalte innlegg

Bortsett fra bakluka, rundt vinduet og hjulbuer(Etter eve. subbing) så er det akkurat som på andre biler, sjekk seter, pedalgummi og andre ting som er i "bruk"! Ta en Naf test, enklest og best! Er det snakk om 8v eller 16v?

16v er relativt skjelden i Norge, 8v er i mine øyne for treig til å kalles Gti(bare mine 10øre)

8V: http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1082738140149&id=2072748

 

16v:http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1082738140150&id=2072768

 

Husk på at ordet Gti gir frysninger hos de fleste forsikringsselskap!

Dette er vel alt jeg kommer på i farten:)

Lykke til

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pass opp for rust rundt vinduene, spesielt på 3dørte biler, jeg fjerna ett av de faste vinduene på bilen min i forrige uke for å lakkere og fjerne noen små rustbobler og under der var det MYE rust. kjør også bilen igjennom en bilvask med høytrykksvask for å sjekke lekkasjer, min lekker fra takluka og bakluka, men heldigvis ikke ved normalt regn, bare ved spesielle vinkler på høytrykks spyler. også lurt å sjekke fukt.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og en ting til, sjekk for all del girkassa! enkleste måten å sjekke dette, kjør bilen med kald motor, gi gass fra første når du når ca 3000rpm så gå over til andre gir. biter den så styr unna.

jeg viste ikke dette før det var forsent. men men, bilen min lever i beste velgående og jeg holder meg unna krafige akkselerasjoner på kald motor.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel synkronisering mellom 1 og 2 og til revers, blir vel slik etter noen km bak seg, vet at dette har vært et problem hos VW, noe de skal ha gjort noe med på nye biler!

 

Men, husk at litt preventiv giring er saken for å slippe girkasse bytte! Ikke svinkjør når kassa er kald(Hvis dere har girolje på en donk/flaske/spann osv, sett den i kjøleskapet over natten og prøv å se hvor godt den renner da! Slik og ofte verre er det i kassa når den er kald! Gjelder forøvrig motorolje også!),

ikke sett den i revers før bilen står stille osv! Bytt olja på kassa en gang i året eller oftere! har hørt at tynnere olje kan hjelpe, noen som vet?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår