Rhaps0dy Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Er det noen som kan fortelle meg kva jeg må se etter av feil når eg skal kjøpe meg ein Golf 3 Gti? Tenker på rust og andre ting.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Bortsett fra bakluka, rundt vinduet og hjulbuer(Etter eve. subbing) så er det akkurat som på andre biler, sjekk seter, pedalgummi og andre ting som er i "bruk"! Ta en Naf test, enklest og best! Er det snakk om 8v eller 16v? 16v er relativt skjelden i Norge, 8v er i mine øyne for treig til å kalles Gti(bare mine 10øre) 8V: http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1082738140149&id=2072748 16v:http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1082738140150&id=2072768 Husk på at ordet Gti gir frysninger hos de fleste forsikringsselskap! Dette er vel alt jeg kommer på i farten:) Lykke til Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 pass opp for rust rundt vinduene, spesielt på 3dørte biler, jeg fjerna ett av de faste vinduene på bilen min i forrige uke for å lakkere og fjerne noen små rustbobler og under der var det MYE rust. kjør også bilen igjennom en bilvask med høytrykksvask for å sjekke lekkasjer, min lekker fra takluka og bakluka, men heldigvis ikke ved normalt regn, bare ved spesielle vinkler på høytrykks spyler. også lurt å sjekke fukt. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Sjekk tråden jeg hadde om alt jeg oppdaget på min. Kanskje det kan gi deg en liten pekepinne... TRÅD: Long time no see... Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 ja og en ting til, sjekk for all del girkassa! enkleste måten å sjekke dette, kjør bilen med kald motor, gi gass fra første når du når ca 3000rpm så gå over til andre gir. biter den så styr unna. jeg viste ikke dette før det var forsent. men men, bilen min lever i beste velgående og jeg holder meg unna krafige akkselerasjoner på kald motor. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Problemet er vel synkronisering mellom 1 og 2 og til revers, blir vel slik etter noen km bak seg, vet at dette har vært et problem hos VW, noe de skal ha gjort noe med på nye biler! Men, husk at litt preventiv giring er saken for å slippe girkasse bytte! Ikke svinkjør når kassa er kald(Hvis dere har girolje på en donk/flaske/spann osv, sett den i kjøleskapet over natten og prøv å se hvor godt den renner da! Slik og ofte verre er det i kassa når den er kald! Gjelder forøvrig motorolje også!), ikke sett den i revers før bilen står stille osv! Bytt olja på kassa en gang i året eller oftere! har hørt at tynnere olje kan hjelpe, noen som vet? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.