Sagverk Skrevet Mai 26, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2019 Hei, nytt problem på balenoen ('96) Kilometerteller og triptelleren....går dobbelt så fort?! hvordan går dette an? La ut på en tur idag, og som i følge kartet er ca 56km....Bilen viste påsto at bilen hadde trilla ca 110km.... La først merke til det, når jeg kikka ned og såg at "100-meter-telleren" brukte 2-3 sekund på å skite til nytt tall..... i 80 km/t.... og siden 80 km/t tilsvarer 22,2 m/s, så er vel det noe riv ruskende gale... tror ikke balenoen er i stand til å gjøre 100meter på 2-3 sekund (untatt fritt-fall, som jeg prøver å unngå ...) Noen gode forklaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2019 Høres ut som intern feil i instrumentpanel siden speedometer viser korrekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagverk Skrevet Mai 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2019 Kan det ha noe med speedsensoren? regner med om det var noe gale med den, så ville vel speedometeret gått løpsk også (om der er sammenheng mellom dem?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 27, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2019 Ja, er sammenheng, begge opererer ut fra bilens hastighet. Når speedometer viser korrekt så må feilen være internt i tellerverket. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagverk Skrevet Mai 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2019 OK, bilen skal på dynga etter jeg er ferdig med den....problemet blir med kjørelengde og forsikringsselskap, lurer på om dei har forståelse for det... takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg