Toby123 Skrevet Mai 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2019 Hei jeg har en Corvette cC3 som har store problemer med bremsene for tiden. Jeg har prøvd å lufte bermesene nok ganger til at jeg vet det ikke er luft i dem lenger, jeg feilsøkte meg frem til at det også var en lekkasje i front venstre caliper. nå sitter det en helt ny caliper ny luftet og skulle tro alt var i orden, men har fremdeles det samme problmet; pedalen går nesten helt i bånd før den overhode begynner å bremse, når den først begynner så bremser den veldig dårlig og er langt unna trygt å kjøre. I tillegg er det ingen andre en høyre dekk foran som låser seg når jeg tråkker alt jeg kan på bremsen på grus. I tillegg var bremseforsterker byttet for 4 eller 5 år siden så skulle ikke tro det var denne heller. Er det noen som har tips eller har hvert borti dette føre isåfall tar jeg gjerne mot tips tusen takk for svar på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2019 Luft i (minst) den ene kretsen. Ofte klarer man ikke få ut all luft ved å pumpe på pedalen, bruk trykkluft (maks 1 bar) inn på bremsevæskebeholder, løsne luftenipler en etter en til all luft er ute. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby123 Skrevet Mai 28, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2019 6 minutter siden, Quattro73 skrev: Luft i (minst) den ene kretsen. Ofte klarer man ikke få ut all luft ved å pumpe på pedalen, bruk trykkluft (maks 1 bar) inn på bremsevæskebeholder, løsne luftenipler en etter en til all luft er ute. tusen takk for raskt svar! er dette bare å gjøre ved å tette for beholderen mens man blåser luft inn i den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2019 1 time siden, Toby123 skrev: tusen takk for raskt svar! er dette bare å gjøre ved å tette for beholderen mens man blåser luft inn i den? Det finnes utstyr for dette, bremselufter for trykkluft, koster ei heller mye. Alternativ er å finne et brukt lokk til bremsevæskebeholder, montere ventil på det og sette trykkluft på. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby123 Skrevet Mai 29, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2019 11 timer siden, Quattro73 skrev: Det finnes utstyr for dette, bremselufter for trykkluft, koster ei heller mye. Alternativ er å finne et brukt lokk til bremsevæskebeholder, montere ventil på det og sette trykkluft på. Ok, tusen takk skal se hva jeg får til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg