Gå til innhold

FAEN: Alt godt har en ende....

Ranger emnet

BMW324TDa

Anbefalte innlegg

Vet eg har skrytt på meg å ikke få noe negativ respons på det "modifiserte" skiltet mitt foran på Bmw'en. Men i dag var det jevnt slutt!

purken og Biltullesynet hadde kontroll rett bort i her, der som det ikke har vært en politi siden krigen var slutt... De gule menn smilte faktisk da eg ble vinket inn, og eg hørte gjennom vinduet da eg kjørte bort til de; der har vi endelig en...........

Skiltet mitt vekket stor begeistring blant disse og mangellappblokken ble fort funnet frem. Det hele endte med at eg mått skjære av skiltet (som satt noe jævlig) og overlevere det til etaten for molbopolitikk og skrive under på en politimann sin kopi av anmeldelsen mot meg, som lød på dokumentforfalsking. VELDIG GØY.

Og siden bilen stod i en bakke og stod på brekket, så den noe lavere ut bak enn vanlig, og da benyttet våre vise menn seg av anledningen til å sjekke senkefjærer og liknende, for det stod ikke i vognkort. Eg som har TUV godkjent sett liggende hjemme som eg skulle sette på forrige helg. Lett å være etterpåklok.

Så var blinklyset bak knust. Ble notert opp det og, selv om eg hadde flett ny lykt liggende i passasjersetet, som eg har kjøpt I DAG!!!!

og alternativ dekkdimensjon i vogkort er 205/60-15, men eg hadde 195/65-15, og dermed måtte eg vise det og.

Ikke helt min dag.... (klarte å snike meg unna de sotede framvinduene mine ved å kjøre de helt ned da eg så kontrollen, ett aldri så lite lysglimt det i hvertfall)

Noen som har noen formening om hva jævlene sier hvis eg prøver å få bilen vist med BorbetA 7.5*16 m/ 205/45-16 foran og 9*16 m/ 215/45-16 bak???? Som er sommerdekkene mine som skal på på Torsdag.

Det neste blir vel at de skal sjekke om eg kjører avgiftsfritt og..

GOD SOMMER

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok det ja...

Påpekte at skiltet har vært godt nok til å kunne være bidragsyter til etaten i form av knipsing i fotoboks og sniking gjennom bompengeringen, og spurte på en høflig måtte om det var mulig å slippe unna med en advarsel i første omgang siden bilen har blitt bøtelagt for over 6500 kroner i form av overnemnt filming med dette skiltet (lot seff være å nevne hyppigheten og pris på bøter).

Så den må nok vises for:

Dekk

Skilt

Senkesett

Baklykt

innen en måned i åpningstidene til tilsynet, som innebærer å ta fri fra jobben.

Herlig..... Øk veiavgiften, eg vil betale mer.. Eg elsker norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding en times tid etter eg ble huket, at de hadde flyttet seg til andre siden av kommunen... Og komplimentert hele D-dagen med laser kontroll i tillegg....

Stod i lokalavisa (vestnytt) at nå skulle politiet TA alle fartssyndere på hele Sotra. No mercy.

og dette kommer fra ett politikammer som tidligere har gått til avisene med at den konstabelen som huker flest lapper inn i løpet av ett år blir premiert ved julebordet til etaten.

Har alltid hatt repekt for politiet, og aksepterer NESTEN at eg får litt påpakk, men sånne offenlige utalelser fra en ordensmakt forstyrrer mitt bilde og respekt ovenfor dem noe VOLDSOMT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Er kontroll over hele linjen nå. DAglig ringer noen i familien for å si hvor politiet står. Har like ofte teknisk som fart nå om dagene!

Det har du rett i... var ut å kjørt på Hondan i dag da sto de der så ut som de hadde teknisk kontroll og siden jeg hadde forskjelige dekke foran svingte fort inn på parkerings plassen til Jernbanen.. kjørt ok kjøre ut en annen vei, slapp unna jeg :)

Men hva er straffen får å kjøre med ulike dekk på samme aksel

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, var liksom ikke måte på heller. De har sikkert stått der lenge og endelig fikk en som de virkelig kunne statuere et eksempel med. Felgene må da gå greit å få igjennom dersom du har tuv papirer?

På forrige EU var det ikke et spm om felgene mine engang. Han sa han regnet med at jeg hadde alt under kontroll. Har jo papirer på de, men de står ikke i vognkortet og har over 10% større rulleomkrets enn org (speedo har aldri vært mer korrekt enn nå. 2kmt under korrekt kmt fra 40 til 90 iallefall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en ny sportsbil av amerikansk fabrikat i dag (Camaro?) som hadde tidenes minst synlige skilt foran.

Denne bilen har egentlig ingen plass til å feste skiltet foran, så denne eieren hadde montert det 30 cm bak spoileren foran. Det var så vidt man kunne se snurten av en hvit plate innunder bilen et sted. Tok faktisk litt tid før jeg skjønte det var nummerskiltet :)

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Nevnte eg at svaret på anmeldelsen GARANTERT ble ett forelegg og?????

Spent på hva det blir på....

Dokumentfalsk: 10 lapper tror jeg... ;)

Visningen hos Bilukyndige burde jo ikke være noe problem; sett på senkesett og ta med TUV-papirer, Borbet A-felger, originalt skilt og ny baklykt. Da skal den skliiiii igjennom... Men pass på at alt annet teknisk er i orden: bremser, brekk og slikt. De sjekker nok det også! Husker godt da jeg måtte på visning med mopeden ja... :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider