RuneNyg Skrevet August 11, 2019 Rapporter Share Skrevet August 11, 2019 Noen som vet momentet på kammlagerene på en 2.3 NG motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2019 Rapporter Share Skrevet August 12, 2019 20 Nm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneNyg Skrevet August 12, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2019 Supert, takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2019 Rapporter Share Skrevet August 12, 2019 Husk at hver og en kambukk er unik, må stå rett vei og på riktig sted (er nummererte). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneNyg Skrevet August 12, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2019 Takk igjen, ellers noe jeg må ta hensyn til ved skifte av hysteriske løftere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2019 Rapporter Share Skrevet August 12, 2019 Hydrauliske løftere. Ja, sett de inn med olje, monter kamaksel og tøm en skvett olje på kam/løftere før toppdeksel monteres. Husk også olje på opplagringene/kambukkene før montering av kam. Ikke start motor før det har gått en time etter at kam er montert, og når motor startes kan det tenkes at det tikker litt, dette er helt normalt. Rett etter oppstart, ikke la motor gå på tomgang, men kjør en tur til tikking forsvinner, turtall rundt 2000-2500 omdr. En annen viktig ting er å sjekke timing på register, er merke på kamdrev og svinghjul, samt rotor skal peke ca mot merke i fordelerhus (slik det var før demontering). Like viktig er å påse at drev bak på kam går fint i inngrep med drev til fordeler MENS kambukker skrues ned og tightes. Tighter du opp kam uten å sjekke dette, kan du ende opp med å ødelegge/bøye kamaksel og/eller fordeleraksel. Viktig at veiv står i ØD og de to fremste lobene på kamaksel peker opp når kam monteres, ellers kan du bøye ventiler. Jeg har tidligere laget en guide for dette, denne finner du her --> Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneNyg Skrevet August 12, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2019 Supert, da er det bare å vente på bedre vær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.