Gå til innhold

Rotordiscs bremseskiver, er de noe bra og hvorfor?

Ranger emnet

trra

Anbefalte innlegg

Originally posted by trra

kikka på http://www.tuningparts.no og der har de skiver som de kaller for rotordiscs. Syns de ser veldig rare ut jeg da, men er de noe bra\bedre enn vanlig skiver, og hvorfor? Noen som har noen erfaringer med de skivene?

her er bilde

http://www.tuningparts.no/index.php?show=2&page=6

Tror du må gå på Cosworth forum og spørre om erfaring.Jeg leste en test om rototdisc i høst og det banka det som var av gate skiver ink EBC.Tuningparts tok bare inn skiver til Cossie og Nissan S13.Jeg snakket med en Per der,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke noe på hjemmesiden dems om at det er TÜV-godkjente. Står at de er godkjente etter ISO standard 9001, men det er bare en standard som sier noe om hvordan de skal takle f.eks avvik og feil i produksjon, tilbakemeldinger fra kunder, og ikke noe om selve produktet i seg selv. Mye som er godt produsert, selv om det ikke er godkjent.

http://www.rotordiscs.com/main_page.htm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikkstasjonen etterspør jo ikke TÜV-papirer dersom de ikke oppfatter at noe er bygget om.

Hvem faen kan se med det blotte øyet hvilket fabrikat en bremseskiver er av?

Problemet med skivene det her er snakk om er jo at de er svært iøyefallende og da vil Trafikkstasjonen bite seg merke i det og etterspørre godkjenningspapirer.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men er det ikke kun bremsestyrke de kapper på da?

bremse hva det bremse vil, så lenge det bremser? :D

litt annet men under samme tema, har ikke så mye peil på skiver men lurer på om jeg kan sette på bremseskiver/kalipere til s13 på min bluebird. boltsirkel er det samme, er det dette som bestemmer hvilke skiver som passer, eller er det senterbolt tingen som bestemmer hva som går på?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

joda, men er det ikke kun bremsestyrke de kapper på da?

bremse hva det bremse vil, så lenge det bremser? :D

litt annet men under samme tema, har ikke så mye peil på skiver men lurer på om jeg kan sette på bremseskiver/kalipere til s13 på min bluebird. boltsirkel er det samme, er det dette som bestemmer hvilke skiver som passer, eller er det senterbolt tingen som bestemmer hva som går på?

Det er bell`n som bestemmer Dvs sentret på skiva

+- mange mm det bygger inn/ut.Og tykkelse på skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge regelverket skal jo alt som ikke er originalt på bilen godkjennes,eller er det bare i bærende konstruksjoner denne regelen finner sted? Hmm.. Ble litt usikker.. Men,uansett,bremser skal godkjennes da dette er en meget vesentlig ting på en bil.. Biltilsynet skal vel sjekke at de nye bremsene holder standarden eller noe i den duren,og da tror jeg man må ha enten typegodkjenningspapirer eller tüv-papirer?!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider