Gå til innhold

kjøp av golf 2

Ranger emnet


bRka

Anbefalte innlegg

y0! æ e en gutt på 16 år, blir 17 soon. dvs at d e et år t æ kan få lappen å bynne å kjøre bil. æ glede mæ veldig! æ har seff bynt å tenke på bilkjøp allerede. æ vil ha golf2... ingen tvil om d!

 

golfen ska være nå fett. gti 16v, vr6, eller g60. ikke en golf æ må gjøre alt sjøl på. d har æ verken tålmodighet eller kunnskapa til.

 

æ har kikka en del i d siste:

 

http://www.motorborsen.no/showad.asp?recno=151097&ressort=BI&adtype=S

 

blei litt kåt på den f.eks!

 

men, d som e... æ har jo ikke snøring på ka æ ska være villig til å gi førr en sånn bil f.eks..

 

kom gjerne m bila som dåkker vet e tilsalgs. alle råd å kommentara e til hjelp!

 

kthx!

bRka has spoken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sjekk forsikring før du velger bil. Hadde veldig lyst på g60 selv men når delkaske kom på over 14 000 på meg så takker jeg nei.

 

GTI 8v er okay å forsikre på seg selv aner ikke 16v.

 

Men du burde forsikre din første bil på dine foreldre fordi du kommer til å krashe uansett. Det er stattestikk. Alle ungdommer har en aller annen ulykke., Bedre at dine foreldre mister litt bonus enn at du mister alt!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Sjekk forsikring før du velger bil. Hadde veldig lyst på g60 selv men når delkaske kom på over 14 000 på meg så takker jeg nei.

 

GTI 8v er okay å forsikre på seg selv aner ikke 16v.

 

Men du burde forsikre din første bil på dine foreldre fordi du kommer til å krashe uansett. Det er stattestikk. Alle ungdommer har en aller annen ulykke., Bedre at dine foreldre mister litt bonus enn at du mister alt!

 

ah.. 14 k høres mye ut. men, 8v virke litt kjedelig..

bRka has spoken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig og kjedelig.

 

Har både en gti 8v og en vanlig 1.6 Gl

 

Den store foskjellen syntest jeg ligger i stivheten. Gti'n er senket med skikkelig fjærer og dempere og breiere dekk enn den andre.

 

Bilen blir mye mye mere kjørbar bare med slike små mods men det aller beste med gti er at det er injection!!! Bilen er like kjørbar om den er kald eller varm i motsetning til forgasser helvete som den andre er!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

kjedelig og kjedelig.

 

Har både en gti 8v og en vanlig 1.6 Gl

 

Den store foskjellen syntest jeg ligger i stivheten. Gti'n er senket med skikkelig fjærer og dempere og breiere dekk enn den andre.

 

Bilen blir mye mye mere kjørbar bare med slike små mods men det aller beste med gti er at det er injection!!! Bilen er like kjørbar om den er kald eller varm i motsetning til forgasser helvete som den andre er!

 

jeg vil ha noe fett. noe utenom d vanlige! styling, felger, motor som går litt er et must.. :)

bRka has spoken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du penger er det jo ingenting som stopper deg. Siden den du linket til koster 60.000 er det så mye du har tenkt til å bruke da eller? Selv betaler jeg 13600,- i forsikring (delkasko) på min bil. Sånt må en regne med når en er 18 og skal ha bil. (En kamerat med MB 230E betaler nesten 15000,-)

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Har du penger er det jo ingenting som stopper deg. Siden den du linket til koster 60.000 er det så mye du har tenkt til å bruke da eller? Selv betaler jeg 13600,- i forsikring (delkasko) på min bil. Sånt må en regne med når en er 18 og skal ha bil. (En kamerat med MB 230E betaler nesten 15000,-)

 

på selve bilen kan jeg ialeffal avse 80 tusen... forsikring har je gikke tenkt så mye på :/

bRka has spoken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Har du penger er det jo ingenting som stopper deg. Siden den du linket til koster 60.000 er det så mye du har tenkt til å bruke da eller? Selv betaler jeg 13600,- i forsikring (delkasko) på min bil. Sånt må en regne med når en er 18 og skal ha bil. (En kamerat med MB 230E betaler nesten 15000,-)

 

Første bilen min skulle If ha 44 tusen for å forsikre den på mitt navn. Satt den på min far og betalte da 8K i året. Heldigvis krasjet jeg på hannes navn så det var han som ble kastet ut av forsikrings selskapet og ikke meg! :D

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

 

Første bilen min skulle If ha 44 tusen for å forsikre den på mitt navn. Satt den på min far og betalte da 8K i året. Heldigvis krasjet jeg på hannes navn så det var han som ble kastet ut av forsikrings selskapet og ikke meg! :D

 

hvilken bil var d da ? porsche ?:D

 

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=423856

 

hvor mye er den verdt ? smoooth!

bRka has spoken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

 

Første bilen min skulle If ha 44 tusen for å forsikre den på mitt navn. Satt den på min far og betalte da 8K i året. Heldigvis krasjet jeg på hannes navn så det var han som ble kastet ut av forsikrings selskapet og ikke meg! :D

 

smart!!øøøøøøøøøøøøøøh:rolleyes:

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bRka

 

hvilken bil var d da ? porsche ?:D

 

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=423856

 

hvor mye er den verdt ? smoooth!

 

Har faktisk vært på jobbintervju hos han som skal selge denne bilen. Tror han ville ha nærmere 100k for den... Etter hva jeg husker så var den ikke godkjent da jeg prata med han, men jeg tror dette var noe han skulle ordne.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha noe utenom det vanlige? "Styling, felger motor" ... hvorfor kjøpe en "ferdig" da?

 

Kjøp et vrak, gjør den til gatas feteste...

Men jeg ville nå aldri kjøpt Golf 2 om jeg skulle brukt 80-100.000,- på bil.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Bruk de 80000-100000 på en nyere og mere fornuftig bil enn en Golf 2.

Kjøp nyest mulig med mest mulig utstyr.

 

Golf 2 med mye motor er ikke bra for en ungdom. Det har vel noen bevisst for deg? :)

 

Gjør som Jonte sier eller legg 10-20k i en GTi 8v og spar resten av pengene til neste bil. (jeg gjorde ikke dette og angrer helt vilt idag) Greit å ha en bil som ikke er verdt så mye første året du har lappen. Sjangsen for den går av veien eller noe er rimelig stor. Første vintern med lappen kan by på noen artige (og ikke fullt så artige) situasjoner.

Dessuten går GTi 8v faktisk ikke så dårlig og legger du noen kroner i understell og hjul så kan du kjøre mer enn fort nok til å risikere både lappen og livet.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår