ktone Skrevet April 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Originally posted by Dr_S Altså, nå blander dere inn private p-selskap med offentlige ansatte p-vakter. Fikk du bot av Oslo kommune eller P24 som noen her dro inn? Bare så det er sagt, så er mange private aktører enormt useriøse, og opererer på kanten av loven. Merk dere også at private p-selskap ikke handler i kraft av Vegtrafikkloven, men avtaleloven, som omhandler privatrettslige p-plasser. Er off. p-skilt blendet med søplesekker, skal det ikke bøtelegges (håndheves) før det har gått 24 timer. Enhver bilfører har plikt til å sjekke at det ikke har kommet nye skilter eller løsfotskilter der han står parkert. Nå om dagen er det mye slikt pga vegarbeid og vårpuss, spesielt i Oslo. Det er Oslo kommune jeg har fått den av. Jeg stod i området rundt youngstorget, (skråbakken på motsatt side av LO bygget), og der var det ingen poser over skiltene da jeg parkerte. Men da jeg kom tilbake 2 timer senere var skiltene der og en bot på 500 kroner. Ringte i dag, men de idiotene påstår at de skiltet der har vært plassert ut dagen før jeg fikk boten. Jeg har et vitne på at de posene ikke var der da jeg parkerte, men det tar vel de og gir blanke F### ettersom det er en kommunal etat. Ser ut som enda et eksempel på en ny Stalin by. Hvorav staten bare kan gå ut å ta penger av en hvilken som helst innbygger. Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Parkeringsvakter kan brenne i hellvete!! Krev å få se bilder! hvis du er heldig kanskje du ser om skiltet står i bakgrunnen eller ikke :p fikk selv en parkeringsbot for 5 mnd siden, gadd ikke betale den, men har enda ikke hørt noe om det:D Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 De tar bilder i Oslo, ja. Krev å få se bildet, på bildet skal grunn til ileggelse av gebyr illustrere situasjonen. Dessuten misforsto jeg deg litt, jeg trodde skiltene som sto der var dekket til, men nå husker jeg jo at det finnes slike poser MED skilt på! :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Pass deg. Har hørt det kan bli renter og renters renter og ende med inkasso en dag. Enig at P-Vakter kan brenne evig i helvete. De gjør ikke annet enn å ødelegge normale menneskers rettigheter. Hadde jeg vært Selina Middelfart eller en eller anne rik dude/kjerring hadde jeg slippi unna. Jævla nek azz. De innrømmer til og med at de ikke gidder å gi sånne folk bot for de har så mye penger at det er meningsløst. Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Originally posted by Dr_S De tar bilder i Oslo, ja. Krev å få se bildet, på bildet skal grunn til ileggelse av gebyr illustrere situasjonen. Dessuten misforsto jeg deg litt, jeg trodde skiltene som sto der var dekket til, men nå husker jeg jo at det finnes slike poser MED skilt på! :) Hmmm... det er sant. Ringte i dag, men de henviste meg bare videre til klage avdelingen. Skal ringe ditt i morga. Men det med bildet var en bra ting. Tror faktisk ikke at det er mulig å få tatt et bilde av den situasjonen hvor man får med bilen og skiltene som har de skilt posene på seg. :D Det var smart. Men uansett beviser ikke det om de var der eller ikke da jeg parkerte. Jeg har et vitne på at de posene ikke var på da jeg parkerte, men at de var tredd på da vi kom tilbake. :D Men det med bildet var som sagt en smart ting. Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Originally posted by ktone Pass deg. Har hørt det kan bli renter og renters renter og ende med inkasso en dag. Enig at P-Vakter kan brenne evig i helvete. De gjør ikke annet enn å ødelegge normale menneskers rettigheter. Hadde jeg vært Selina Middelfart eller en eller anne rik dude/kjerring hadde jeg slippi unna. Jævla nek azz. De innrømmer til og med at de ikke gidder å gi sånne folk bot for de har så mye penger at det er meningsløst. kan jo ikke pare seg opp til masse renter når jeg ikke har fått så mye som en purring!:D hva om en drittunge nappa bort bota? må jo sende en purring i det minste. tror de ga opp hele meg, å like greit var det. for jeg var klar for å lage faen. blir så sinnsykt irritert over disse P-bøtene. Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Originally posted by Manuell kan jo ikke pare seg opp til masse renter når jeg ikke har fått så mye som en purring!:D hva om en drittunge nappa bort bota? må jo sende en purring i det minste. tror de ga opp hele meg, å like greit var det. for jeg var klar for å lage faen. blir så sinnsykt irritert over disse P-bøtene. Enig der azz. P Bøter er noe som kan gjøre e'n gal, og i mange tilfeller havner det på de som egentlig er uskyldig. Jeg er klar for å lage faenskap som bare det sjøl jeg nå. Det var ikke et jævla trekk på skiltene da jeg parkerte. DeT kan da ha vært en idiot som har hatt det litt morro. Ikke vet jeg, men jeg vet at den bota der er grunnløs. Sant det der med drittungen da... er heldigvis mange drittunger rundt omrking i byen :cool: Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Ett lite tips, parkeringsbøter fra det offentlige går på eier av bilen mens fra private er det på sjåføren...... og bevisbyrden på at du har kjørt bilen ligger på P-selskapet!! ergo: BLÅNEKT!! Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BigBadWolf Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Skriv ned alt skikkelig med underskrevet erklæring fra vitnet. Jeg gjorde det her når jeg parkerte med 330'n min utenfor jobben på "kortest mulig av og pålessing". Jeg var inne i 6 minutter og hentet en vare, og når jeg kom ut hadde jeg bot. De trodde vel at BMW'er ikke kan levere varer. Selvsagt var betjenten borte... Så, jeg skrev et klagebrev med separat erklæring fra kollegaen min på hvor lang tid som ble brukt, og tok en test med stoppeklokke for å sjekke tid fra parkeringen, opp i 8. etasje, levere vare, vente på heis, ta heis ned, tusle ut til bil... Skrev opp antall minutter og sekunder på hele prosessen. Tok også bilder av hele rekonstruksjonen og la ved klagen :D Fikk endelig svar på boten på mandag, da var den ettergitt. :fingers: Husk at du må betale boten uansett, men send klage! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 jeg tror det er en lov som sier at du max kan stå 5-6 min på et sted før dem KAN gi deg bot, fordi det regnes om av og pålessing... på bensinstasjoner står det at du kan stå i 20min.. allerede etter 4min fikk jeg bot en gang. DA var jeg forbanna. oppsøkte idioten som ga meg boten og holdt på å stappe overvåknings kasetten ned i halsen på jævlen da han fikk sett på kamera hvor lang tid det gikk fra jeg parkerte til jeg fikk boten! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by Tape-R jeg tror det er en lov som sier at du max kan stå 5-6 min på et sted før dem KAN gi deg bot, fordi det regnes om av og pålessing... Feil, her brukes det kun skjønn. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by Tape-R hehe. fkes ja..da kommer bare viking og tauer deg vekk:) hehe Neida, skal holde meg vekk jeg :-P Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg