Gå til innhold

lakkering av rust

Ranger emnet


mjepson

Anbefalte innlegg

Originally posted by mjepson

hva er forskjell på grunning og primer? Er det nødvendig med sprakling her da?

 

Det er omtrent det samme.. Sånn det ser ut på bildet, så må du nok slipe bort endel stål for å få bort all rusta, og da må du sparkle for å få det rett igjen..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har ikke planer om å bruke biltema sine produkter igjen... tror jeg skal kjøpe meg lakk og klarlakk på VW. Men trenger grunning/primer til en billig penge, og da er vel Motip greit? Får man ikke kjøpt det på bensinstasjoner? Biltema sin primer må jo bare brukes med deres lakk...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originallakken på Madsen/Møller koster jo bare 250 kr, og da får du med klarlakk.. Synes prisen var overraskende lav,men den var jævlig fin og enkel å ha med å gjøre..

 

Tenkte jeg skulle begi meg ut på lakkering av panser,da Golfen nylig ble degradert til bruksbil og statusen "prosjekt" ble gitt til den nyinnkjøpte Bobla..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toyaglide

kan vel være en ide å bruke "negerkuse" å pusse helt ned med først... da får du bort mye av rusta, ha på ruststopp og laker til slutt... da burde det holde en god stund...

 

Eneste problemet med negerkusa er at den tar ikke rusta som sitter dypt i metallet, sitter det igjen en liten flekk på størrelse med et knappenålshode, så får du det igjen etter ei lita stund.

Skal du ta det grundig, må du til å renske dypt, og da må du også sparkle. Bare husk å grunne før du sparkler.. sparkel beskytter ikke mot rust, det er kun fyllmasse.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toyaglide

det er ihvertfall ingen fordel å bruke sandpapir...

det tetter igjen porene så rusta får god gjøre seg på egen hånd...

sandblåsing er best...

vil jeg da tru..

 

Sandblåsing er knall.. men det er somregel fryktelig dyrt dessverre. Er jo ikke sikkert det hadde blitt så ille bare den lille flekken der da.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å punktblås det. koster deg 170kr på biltema for ein punktblåser med fire munnstykker. den funker fint.

enkelt og raskt. og ikkje noko støv.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå på http://www.biltema.no trykk på verktøy--->trykkluft--->trykkluftsverktøy---->sandblåsing der har du punktblåser

eller du kan bare skrive inn 15-1934 i søk feltet. vips så har du det.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bare kobler den til på ein kompressor justerer riktig trykk (bar) fyller litt blåsesand i posen. ta på eit munstykke på blåsaren. presser blåsaren mot rusten, trykker på avtrekkaren, sanden blir blåst mot karosseriet og tilbake til posen. ganske enkelt. det følger med ein instruksjons manual når du kjøper den. det er ganske enkelt. prøved det i helga og det funka. har aldri rørt ein punktblåser før til helga.

rusten var vekke på 2 sek. sparte meg mange tima på.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

må man lakkere rett etter på? har nettopp tatt noko rust på bilen min og der tok eg å punktblåste rusten spraya på coroless og så primer etter på der igjen. men så fekk eg høra at rusten vil komma tilbake etter bare nokre dager vist eg ikkje har på lakk. stemnmer dette? er litt kjipt da sidan eg skal få heil lakkert bilen min om 3 veker og så mykje arbeid med å fjerna rusten er bortkasta.

 

eller når jeg tenker meg om så skal corless også vere tett mot vann, så kanskje du er reddet?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår