Staccy Skrevet Februar 6, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2020 Jeg går mek-linja og læreren min klarte ikke å finne en såkalt lasteventil(er kanskje flere navn på denne?). Så jeg har nå fått i oppgave å finne ut om bilen har dette i det hele tatt? Eller om den har noe tilsvarende? Jeg klarer ikke å finne en sånn del som han snakker om på nett, bare en bremsereduseringsventil(men dette er vel ikke det samme?). Evt, hvor sitter dette hen på bilen? Det er en XL-7 2007-modell diesel.. Nei, jeg er ikke mekaniker enda, så er ikke helt inne på dette her.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2020 Lastventilen og bremsereduseringsventil er to navn på samme sak. Sitter ved baksving, følg bremserør fra caliper bak og det neste de kommer til er lastventilen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staccy Skrevet Februar 6, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2020 Åja, så det er altså det samme.. Da skal jeg sjekke det neste gang jeg har bilen inne.. Takk for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2020 Ja, to navn, samme sak. Reduserer bremsekraft på bakhjul når det er lite last på bakaksel. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 9, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2020 Nei XL7 har ikke lasteavhengig ventil :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staccy Skrevet Februar 13, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2020 Den har altså ikke det, derfor jeg ikke klarer å finne.. Vet du evt hvorfor den ikke har dette? Er denne reguleringa "gitt" til ABS'en eller er det andre systemer som ordner opp lasteregulering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 13, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2020 Det fleste nye biler idag har vel denne "styringa" i ABS modulen, er vel ikkenoe behov for denne på en personbil idag pga all elektronikkstyringa. Er nok mer vanlig på store varebiler osv idag.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staccy Skrevet Februar 14, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2020 Aha, se der ja.. :) Ja det var det læreren min også kom fram til, at denne ventilen går med på ABS-systemet nå.. Det stemmer nok, at det er større varebiler som har dette, som er lagd for å lastes mye tyngre enn en personbil.. Takk for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg