Gå til innhold

Rust problem

Ranger emnet


El raza

Anbefalte innlegg

Jo.. Løsninga ble zalovann på sprayflaske å litt trykkluft på tanken..

Kom frem til 3 hull i tanken på en bil som var godkjent for et halvt år siden.. Brunox,kjemisk metall og et strøk rustkiller med tectyl til coating blir nok bra;-)

Dette BLIR jo seff.en nødløsning, siden Høgger'n skrudde av en tank som ikke passa... -Bare et valg da..  ;-)

Fant jo seff. et par andre "feil" som ikke engang jeg som "ufaglært" ville godkjent på en kontroll.. Rust på bremserør og et psr små rusthull i ramma...

Skjemmes over verksted bransjen og mentalitéten bare for å få solgt bil til ei jente som nylig er flytta til landet og trengte en Norsk reg.Bil asap..

Takker for gode råd,tips og triks Quattro73!

Screenshot_20200215-115758_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, El raza skrev:

Fant jo seff. et par andre "feil" som ikke engang jeg som "ufaglært" ville godkjent på en kontroll.. Rust på bremserør og et psr små rusthull i ramma...
Skjemmes over verksted bransjen og mentalitéten bare for å få solgt bil til ei jente som nylig er flytta til landet og trengte en Norsk reg.Bil asap..

Nå har ikke jeg sett de feilene du sikter til, så skal ikke ta noen i forsvar.
Men, det er faktisk sånn at SVV har en bestemmelse på hvordan en PKK skal utføres og hvordan mangler skal bedømmes.
En bil kan være i elendig stand men allikevel "bra nok" til å bli PKK godkjent. 
I tillegg er en PKK en kontroll "der og da" og skal ikke ta høyde for hva som skjer om 6 mnd, eller 2 uker for den saks skyld. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jesper1201 skrev:

Nå har ikke jeg sett de feilene du sikter til, så skal ikke ta noen i forsvar.
Men, det er faktisk sånn at SVV har en bestemmelse på hvordan en PKK skal utføres og hvordan mangler skal bedømmes.
En bil kan være i elendig stand men allikevel "bra nok" til å bli PKK godkjent. 
I tillegg er en PKK en kontroll "der og da" og skal ikke ta høyde for hva som skjer om 6 mnd, eller 2 uker for den saks skyld. 

Nja.. Du har delvis rett..-Hvis dem finner sprekk i drivmansjett,får man feil på det siden den blir større og problemene blir større..

Problemet er at bensinlukta var der da hun kjøpte bilen også.. Rustproblemet med tanken var dem delvis klar over,da det var brukt patentbånd til å feste beskyttelses dekslene rundt tank.

Å rusta på bremserøret har nok ikke kommet over natta,etter som det ikke var bare en liten flekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, El raza skrev:

Nja.. Du har delvis rett..-Hvis dem finner sprekk i drivmansjett,får man feil på det siden den blir større og problemene blir større..

En drivakselmansjett som er dårlig/svekket/sprukken (kall det hva du vil) som ikke lekker fett er en 1'er mangel og det skal ikke tas hensyn til at denne vil lekke fett, om det skjer imorgen eller om 2 år. Lekker mansjetten fett, uavhengig av størrelse på hull eller sprekk er det en 2'er.

 

8 timer siden, El raza skrev:

Problemet er at bensinlukta var der da hun kjøpte bilen også.. Rustproblemet med tanken var dem delvis klar over,da det var brukt patentbånd til å feste beskyttelses dekslene rundt tank.

Bensinlukt/damp er ikke mangelgrunnlag. Bensinlekkasje er 2'er. Hvis lekkasje ikke kan påvises, uavhengig av lukt kan det ikke settes mangel på dette punktet.

 

8 timer siden, El raza skrev:

Å rusta på bremserøret har nok ikke kommet over natta,etter som det ikke var bare en liten flekk..

Nei, det er helt riktig at rust på bremserør ikke kommer over natta.
Vet du hvordan rust på bremserør skal bedømmes? 
Et bremserør kan se helt jævlig ut, så lenge det ikke er dype porer i røret som følge av rust. 

 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

For å unngå videre rustutvikling kan det være nyttig å gå over til 98 oktan bensin.

Den inneholder såvidt jeg vet ikke bioetanol. Etanol i drivstoff er sterkt korrosivt, og kan ødelegge drivstoffsystemer.

Etanol er antakelig også sterkt medvirkende årsak til oppblomstringen i antall bilbranner vi har sett de senere årene.

https://autoweek.com/article/car-life/jay-leno-hates-ethanol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår