Krueger Skrevet Februar 18, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2020 Hei! Har problemer med bilen hvor abs’en slår seg inn hele tiden, og må skru den av for at jeg skal kunne kjøre. Dette anser jeg som en grei feil, og er mest sannsynlig hastighetsmåleren på høyre bak eller abs sensoren. Nå i det siste har bilen også begynt å gå i nødmodus når jeg gir litt på, og får op feilmeldningene som driving stability, engine fault, abs og dekktrykk. Spørsmålet mitt er om dere tror motorfeilene kan ha no sammenheng med abs og DCS problemet? kodene jeg får opp på diagnose er: 4b90 - rail-pressure monitoring on engine start 4530 boost pressure control, control deviation 49f2 no message, reciver DDE, transmitter dsc 5DC1 DCS: wheel-speed sensor: plausibility, reat right. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 18, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2020 4b90 kan forårsakes av dårlig drivstoffpumpe eller relé til denne. 4530 kan skyldes feil på LMM, MAP, lekkasje på ladeluft eller ladeluftregulering mm. De to siste henger nok sammen, skift ABS-føler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsHansen Skrevet Februar 28, 2020 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2020 4b90 (start rampetrykkreguleringsmotor) Det er vanskelig å forstå ... Drivstofftrykk i Kirgisistan når motoren startes - mange sykler med dette problemet. Drivstoffpumpen eller ventilen i pumpen eller ventilen i CR kan være skadet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg