Gå til innhold

En stuntmann har gått bort

Ranger emnet

Chevy

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du gjorde ikke det!

Tok dette ut fra en artikkel på vg nett:

"Politiet har ikke grunn til å tro at noen av de involverte var påvirket av noen form for rusmidler. 24-åringen som kjørte ulykkesbilen, har heller ikke fått førerkortet beslaglagt.

Det er ikke bremsespor på stedet etter ulykken.

Den omkomnes skuespillerkolleger har avtalt avhør hos politiet i Askim i dag. Samtidig vil den tilsynelatende uskadede ulykkesbilen bli gransket av politiets teknikere. Det var i går kveld uklart om noen av de involverte i ulykken vil bli straffeforfulgt. Men politiet opplyste i går kveld at føreren av Honda'en er siktet etter veitrafikklovens paragraf 3 om oppførsel i trafikken. "

Får håpe dette er noe de rutinemesssig er nødt til å gjøre, hvis ikke blir det litt vel sjukt!

Stakkars han i civicen...

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Logico

Du gjorde ikke det!

Tok dette ut fra en artikkel på vg nett:

"Politiet har ikke grunn til å tro at noen av de involverte var påvirket av noen form for rusmidler. 24-åringen som kjørte ulykkesbilen, har heller ikke fått førerkortet beslaglagt.

Det er ikke bremsespor på stedet etter ulykken.

Den omkomnes skuespillerkolleger har avtalt avhør hos politiet i Askim i dag. Samtidig vil den tilsynelatende uskadede ulykkesbilen bli gransket av politiets teknikere. Det var i går kveld uklart om noen av de involverte i ulykken vil bli straffeforfulgt. Men politiet opplyste i går kveld at føreren av Honda'en er siktet etter veitrafikklovens paragraf 3 om oppførsel i trafikken. "

Får håpe dette er noe de rutinemesssig er nødt til å gjøre, hvis ikke blir det litt vel sjukt!

Stakkars han i civicen...

Er nok rutinemessig ja, mest for å få klarhet i alt som skjedde. kanskje fyren får en bot på 3 k ellerno, uansett hvor mye man vrir og vender på det, har han tross alt forårsaket en annen persons død, uansett hvor stor dust mummitrollet måtte være. Så rent juridisk får han nok en symbolsk dom ja... vi bor tross alt i en rettsstat:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paragraf 3 sier:

”Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at ikke annen trafikk blir unødig hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.”

Blir man dømt iht. paragraf 3 blir man dømt for det som på

godt norsk kalles "uforsvarlig kjøring".

I dette tilfellet kan føreren av Hondaen risikere å bli dømt

for uaktsomt drap...

Han burde etter min mening ikke vært siktet i det hele tatt..

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy

Blir man dømt iht. paragraf 3 blir man dømt for det som på

godt norsk kalles "uforsvarlig kjøring".

I dette tilfellet kan føreren av Hondaen risikere å bli dømt

for uaktsomt drap...

Han burde etter min mening ikke vært siktet i det hele tatt..

Nei han burde ikke vært siktet i det hele tatt, det blir bare for dumt!:rolleyes:

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by J-Unit

Faktisk godt enig med Tape-R her! hehehe;) blir han i hondaen sikta så er det bare å pakke sammen å flytte til sverige.. Da er det gått over stokk og stein.. herregud..

Da er det bare å pakke bilen...

Han er siktet!

heeelt sjukt!:rolleyes:

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom ditt ikke så lenge etter ulykka hadde skjed, satt hjemme og hørte brannbiler, polti og sjukebil. tenkte ikke så mye over det. så dro jeg og en kamerat ut en tur, var bare tilfeldig att vi kjørte oppover den veien. var ikke noe hyggelig syn som møtte oss. dem hadde trekt en hvit påse over han og blode rant ned i grøften. en ting jeg ikke vil se igjen!

men en ting jeg syns er rart, er att han kjørte bilen ikke så han. det er en lang slette før der han ble kjørt på og den drakten hadde på seg var ikke liten.

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er drøyt.. blir faen meg mer og mer som usa for hver dag som går.

Hørte om en sak som gikk av stablen for noen år tilbake. var en tyv som klatret opp på taket til en kar for å prøve å komme seg inn! (innbrudd)

Taket var delvis av glass, så når dusten sto oppå der braste hele taket sammen, dusten falt ned og pådro seg mye kuttskader osv.

Deretter bestemte han seg for å saksøke eieren av huset for å ikke ha et trygt nokk tak.

og gjett hva.......... HAN VANT SAKEN!!!!

:mad: :mad: :mad:

håper for guds skyld ikke at førern får noe som helst skyld på seg... Ja for seg at han SKAL være oppmerksom og stoppe for folk. men er faen ikke mye du kan gjøre når en dust MIDT på mørkeste natta plutselig ligger i veien for deg... og enda verre på et sted med midtrabbat.. jeg hadde NEKTA å svinge! heller ta fangeren min på dusten og så tvinge foreldra hans til å erstatte. enn å ripe oppde fete felga mine og forstillinga i forsjøk på å klatre opp fortauskanter for å unngå duster!!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

jeg kom ditt ikke så lenge etter ulykka hadde skjed, satt hjemme og hørte brannbiler, polti og sjukebil. tenkte ikke så mye over det. så dro jeg og en kamerat ut en tur, var bare tilfeldig att vi kjørte oppover den veien. var ikke noe hyggelig syn som møtte oss. dem hadde trekt en hvit påse over han og blode rant ned i grøften. en ting jeg ikke vil se igjen!

men en ting jeg syns er rart, er att han kjørte bilen ikke så han. det er en lang slette før der han ble kjørt på og den drakten hadde på seg var ikke liten.

er jo ikke hver dag du kjører og holder øya oppe for duster som ligger i veikanten.... som regel er dem i bevegelse og ikke minst litt over bakkenivå,.

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man fortjener ikke å leve hvis man ikke (uansett om han var drita eller ikke) klarer å forstå at å legge seg rett ut i veibanen er ren idioti og setter flere folk i fare enn deg selv...

I teorien kunne jo sjåføren av bilen svingt unna i siste sekund, og kanskje dratt av veien og dødd... Hva ville skjedd da?

Og hva ville skjedd hvis ingen hadde vært vitne til eller filmet denne seansen...

Nei, jeg synes utrolig synd på Civic føreren, og at noen kunne begi seg ut på noe så dumdristig er vel... Uforståelig!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninde av meg jobber i mumitrollgjengen. Hun skulle egentlig vært på jobb, og i dag sitter hun hjemme og har kjempedårlig samvittighet fordi hun ikke var med og avverget idiotiet.

Tror de har mumitrolldrakt på seg for å dele ut flyers / underholde på kjøpesenter o.l. - ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider