Gå til innhold

Noen som har lyst til å kjøpe "flame kit" ?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

dette er kjempe enkelt. eneste porblemet er at du må ha noe som kutter strømmen til coilen akkurat som en stift!

ellers kan du bare borre et hull som tilpasser en tennplugg i røret RETT FØR ende potta di, så sveiser du inn en mutter så du kan skru fast pluggen i.

Coilen fester du til bagasje gulvet f.eks under bilen, og leder strømmen fra pluss på coilen til din originale coil. minusen jorder du i karosseriet..

og der stopper kunnskapen min..

Sliter selv med å finne ut av en tenningsmodul som kan kutte og styre strømmen videre..... men om noen andre vet. fortell gjerne

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så avanset:D Riktig som Tape-R skriver over her, men angående å lede strømmen til coil nr 2 er det flere alternativ. Selv har jeg en veldig enkel patent på dette.

Jeg har en bryter som kutter strømmen inn til tenningscoilen, og leder denne strømmen til coil nr 2 som er montert i bakasjerommet. Så har jeg en trykk-knapp som "starter" coil nr 2, og sender strøm ut tennkabelen, til pluggen i potta.

Ulempen er at tenningscoilen dør ut idet jeg flikker over bryteren, så i motbakker annbefales det ikke å bruke denne;) Fordelen med dette er at det blir spyttet ut mer bensin i eksosen, som gir heftigere flammer.

Trikset er å få til stikkflamme og ikke en slapp flamme som griller bakskjørtet ditt!

Tenkte jeg skulle prøve å koble slik at tenningscoilen ikke blir berørt, og se om det er nok bensin i eksosen fra før.

Uansett, det funker som bare F, og popper no jævlig! Har skremt megselv noen ganger:cool:

EDIT: men nå har vi kanskje ødelagt salget ditt Dj_LoVeHeArT? Sorry 'bout that;)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...... jau men slik du lager kan jeg likegjerne ruse motoren og løpe bak å tenne på med lighter... pointet er jo at lamer-kitet

skal funke konstant:) den skal tenne like mye som på en moped/crosser/mc.

Om du får tak i komplett coil med tenningsmodul fra en moped f.eks. så kan du kansje låne strømm fra den originale coilen... KANSJE:... bare en teori

:rolleyes:

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde engang et flamerkit til en Chevrolet van.Tok en fordeler og sveisa på et reimhjul, satt denne på motoren ved dynamoen slik at den ble drevet av motoren.Sveisa 2 stk muttre i eksosrøra bak, 1 til hver side.Skrudde inn tennplugger og kobla opp.Tok strøm ifra ekstra coil.La opp rør til eksosrøra bak fra ekstra bensintank, klemte røra nesten helt flate slik at bensinen ble spredd.Dette ble drevet av en pumpe :-)

Når motoren gikk kunne vi starte flammene uten å være avhengig av å stoppe motoren.Og bensinen ble pumpa med bra trykk bakover i eksosanlegget til den traff tennpluggene, da sa det pang og noen helvetes flammer stakk ut bak.Var rått å se på og livsfarligt å kjøre bak.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider