karsktoppen Skrevet April 19, 2020 Rapporter Share Skrevet April 19, 2020 Suzuki xl7 2007mod med rhw motor Hei, Håper Nightking eller andre suzuki-eksperter trør til med tips her nå. hadde starttrøbbel for en måned sida, fant ut etter mye om og men at sensor kamakselposisjon var defekt, byttet denne med en brukt fra en delebil og bilen startet som normalt igjen. Nå vil den ikke starte igjen, har byttet den kamakselsensoren med en ny sensor denne gangen men ikke noe liv, den bare kinner. Det virker som om dysene ikke åpner for det er ikke noe livstegn og ikke antydning til eksos i eksosrøret. så nå lurer jeg på om den sensoren som står i forbindelse med veivaksla/svinghjulet kan ha noe med saken å gjøre....? Håper nesten ikke jeg må bytte denne, for den er jo helt idiotisk plassert og umulig å bytte på normalt vis. Fra før av er høytrykkspumpa byttet, måtte helle varmt vann over den for å starte. tykkregulator er byttet, railtrykksensor er byttet og den temp-sensoren som står montert under galleriet er byttet. trykket fra høytrykkspumpa målte jeg idag når jeg kinnet med starteren og den er over 250bar, tror den lå på 270bar hvis jeg husker rett. har ikke sammenlignet returmengden fra dysene, men når jeg tar av returen kommer det veldig lite diesel, synes det så ganske normalt ut. Det er ikke registrert noen feildiagnose. gode tips/svar mottas hjerteligst med stoooor takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 19, 2020 Rapporter Share Skrevet April 19, 2020 Har du tilgang til diagnoseapparat, så er det ikke verre enn å gå inn på live data og se om det er turtallssignal fra possisjonsføleren(e) Det jeg ville ha starta med først. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 19, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2020 Selvfølgelig, den tenkte jeg ikke på... Skal gjøre det imorgen tidlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ttomsa Skrevet April 19, 2020 Rapporter Share Skrevet April 19, 2020 Sjekka dieselfilteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ttomsa Skrevet April 19, 2020 Rapporter Share Skrevet April 19, 2020 Har 2004 delebil klar for huggern her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 20, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2020 Diesel filteret er sjekka og skifta ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 20, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2020 Sjekka live data nå og den registrerer turtall, ca 210 rpm når den kinner på starteren. Dieseltrykket ligger på 35000-39000kpa altså rundt 370bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet April 20, 2020 Rapporter Share Skrevet April 20, 2020 Ingen feilkoder altså? Da ville jeg evt kontrollert at registerreima ikke har hoppa over. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 20, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2020 Okey, nei ingen feilkoder så det er litt rart. ja kanskje det, men da får jeg sjekke reg.reima. Kan det event. være tøys med startsperra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 21, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2020 Hei igjen, har sjekket reg.reima nå og den er på rett kurs, helt korrekt. Noen flere tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 22, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2020 har nå skiftet over komplett tenningslås med nøkkel og styreenhet fra en delebil for å utelukke startsperreproblem, men motoren oppfører seg likens, kinner og kinner ikke nå liv. Så bytter nå tilbake til original tenningslås og styreenhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet April 22, 2020 Rapporter Share Skrevet April 22, 2020 Starter den med en liten dursj startgass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet April 22, 2020 Rapporter Share Skrevet April 22, 2020 10 timer siden, karsktoppen skrev: har nå skiftet over komplett tenningslås med nøkkel og styreenhet fra en delebil for å utelukke startsperreproblem, men motoren oppfører seg likens, kinner og kinner ikke nå liv. Så bytter nå tilbake til original tenningslås og styreenhet. Det vil ikke fungere å flytte tenningslås og styreenhet fra en annen bil. Men tipset over her, har du prøvd startgass? Kan virke som startsperre problem. Har du fått lest ut feilkoder? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 22, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2020 Hei, ja den starter på startgass men dør ut med en gang etterpå. Nei det kommer ingen feilkoder. Men sto å funderte litt på registeret i kveld og vart litt usikker på om jeg sjekket riktig sist.... Har noen en god forklaring eller et skjema som viser hvordan man justerer inn dette? (for eventuelt å se om reima har hoppet over et hakk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet April 24, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2020 Okey, nå fikk jeg sjekka registeret på ordentlig vis og det har ikke vært noe reimhopp. Alt ser greit ut, men ikke noe liv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.