Gå til innhold

Feil med Vectra A

Ranger emnet

Ruzle

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som har opplevd følgende med sine vectraer?

Elektriske feil, blant annet hengerfeste kablene, sentrallås feil, pærene i lyktene går.. generel feil med elektriske systemet.. Sikringer flyr støtt og stadigt.

Venstere felg foran må etterstrammes flere ganger. (Løsner)

Vannlekk i bagasjeromm.. (antenna)?

Instumentene slokner...

Bunnpanna flyr t helvette.. Kansje min skyld da men.. :P

Liten metall lyd når man snurrer på rattet..

Potta faller av (ruster vekk)

Bruker generelt jævlig mye bensin..

Kan godt fortsette, men det har jeg ikke tid til..

Jeg lurte spesielt på om noen vet hva som kan være feilen med el.systemet.. Fant ut at det var noe krøll med strømmen t hengerfestet, men fjerna hele kabel opsettet dit.. Men det er fortsatt en feil.. Hva kan det være? Må jeg for eksempel bytte hele kabelpakka som går bak til bagasjen? Fortell litt om deres problemer.. Så er det lettere å finne feilen(e)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt sirkus i baklysene på opel'n jeg hadde tidligere, viste seg å være skade på noen ledninger i bagasjerommet. teipet rudt hver enkelt skadde leder, å dermed var det i orden :)

Hadde en del feil med sentrallåsen, enkelte dører som ikke ville låse seg hver gang, dørene låste seg, helt uten videre, for å så låse seg opp igjen, feilen der var defa alarmen, koblet bort den, da ble det bra.

Hadde simons effektanlegg på bilen min, fungerte ok, å rusta ikke.

Det med felgene vet jeg ikke sikkert, men kan det være at boltene er av annet metall en de andre??kan hende de skrur seg ut da.....

Byttet plugger i det siste? Min brukte nesten 1 liter på mila, bytta plugger, å vips: nede på 0.7 med en gang.

Mvh

Puff (tidligere vectra 2000 eier)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, så problemet ligger i det kabel infernoet som er i bagasjen.. hihi Brått låste dørene seg når jeg dro litt i en kabel se.. kan tru jeg skjønte mye da.. hihi takk for tipset om å teipe rundt.. Bilen er på oppretting nå. De skulle se på kablene også.. men hvis de ikke skjønner noe så teiper jeg hele møka :)

Kan ikke boltene være av et annet metall? Tror faktisk de er det se. Men kameraten min med lik vectra hadde samme problem, venstere fremhjul løsner.. Snodig at det bare er det hjulet, siden det er like bolter overalt da..

Måtte legge til bensinforbruket også.. byttet faktisk plugger her for litt siden.. i vinter.. er det andre ting som kan gjøre at den bruker for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner til det problemet, 2000'n min gjorde 100 i 2, da slo sperra inn, 150 i 3 200 i 4, prøvde ikke i 5 da :D

Familien hadde en ascona 1.6S tidligere, med 4 trinnskasse....hehe, det var langt 2. gir det!!! fikk pressa den opp i 120. Fikk ikke så stort mere i 3 eller 4 da men.:D

Et annet problem jeg hadde var å gire fra 5 til 3. gir, da gikk forbruket ganske bra opp, men morsomt var det !!!

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Sjukt lange gir egentlig.. min har jeg hatt i 110 på 2 gir.. da ula det helt villt asso haha :) stakkars motor.. Tror jeg skal jobbe ganske bra for å få ødelagt den motoren som sitter i min nå..

Har hørt at det var noen som prøvde men som ikke klarte det.. hihi Ganske imponerendes asso!

I morra får jeg igjen bilen min.. forhåpentligvis uten en eneste bulk og nesten hel-lakert :D De skulle se på elektronikken også, så jeg håper de har klart å finne ut av problemene :D

Hvis de har det er jeg overhappy asso :D Da kommer jeg til halden-treffen med ett brett smil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider