Bernie1 Skrevet Mai 1, 2020 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2020 Er disse retningsbestemt og hvilket symbol avgjør dette her? Ps: Jeg kjøpte en mitsubishi colt 2008 nettopp. Sommerdekkene (de som er bilder av her) som kom med har avbalanserings vekter på innsiden av felgene. Er det noen smart måte jeg kan vite hvor de ulike dekkene skal for at avbalanseringen som er blitt gjort blir riktig. Har litt kast i høyre framhjul nå - Bruktbilforhandleren hadde ikke peiling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 2, 2020 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2020 De er ikke retningsbestemte. Lodd for balansering brukes både på felgens inn- og utside. Alle dekk/felger balanseres og kan brukes hvor som helst på din bil. Har du vibrasjon så balanser hjul på nytt, evt kan du ha kast/skade på en felg. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernie1 Skrevet Mai 2, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2020 Sier du det ja. Ok. Takk for svar Leste på dinside.no at det er 4 typer dekk Retningsbestemte Asymmetriske Symmetriske Asymmetriske+retningsbestemte De jeg har ser symmetriske ut, men de blir forklart som "ingen definert innside eller utside. Det betyr derfor ingenting hvilken vei du monterer dem på felgen" Men da stusser jeg litt på det. Fordi det står outside på alle dekkene. De er vel asymmetriske da sikkert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Mai 2, 2020 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2020 Riktig, outside er nettopp, outside. Ta en avbalansering du og be også dekkverkstedet sjekke om det er kast i felgen. De fleste dekkverksteder kan tilby felgretting og koster ca 500-1000kr pr felg, avhengig av skadeomfang. Bernie1 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg