Gå til innhold

Tråd om min Golf 1,8

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

He he.. Ja ikke sant! Tenker jeg pusser vekk rusaten og lakker den igjen! Er virkelig stygt med så mye rust i motorrommet.. Tar vifterammen også tenker jeg.

De lyktene er fete, men har hørt at de lekker litt..

Og det er et HÆLVETE å pusse felg! Men resultatet kommer til å bli kanon! Polerer kanten og så tenker jeg på å lakke spilene matt svart..

Og du ZOOM? Går nybilen fortsatt bra? Jegg har enda ikke fått på hjulbuelistene.. :rolleyes:

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lyktene er fete, men har hørt at de lekker litt..

Og det er et HÆLVETE å pusse felg! Men resultatet kommer til å bli kanon! Polerer kanten og så tenker jeg på å lakke spilene matt svart..

Og du ZOOM? Går nybilen fortsatt bra? Jegg har enda ikke fått på hjulbuelistene.. :rolleyes:

Blir en skikkelig svart/hvitt-bil etterhvert det her ;) Et triks er å ta silikon rundt kanten på lyktene, for at det ikke skal komme inn fukt. Nybilen er god som gull. Begynner å bli varmt nok til å pusse rust og sette på lister nå vel?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja været er bra, men tiden strekker vel ikke helt til! Får ta noen ettermiddagers fremover og se hva som skjer..

Det er jo svart/hvit som er fetest med det utgangspunktet jeg har! Tror det blir fint, må bare få tatt en runde på lakken med polering og litt oppfreshing først!

Ja felgene er fete :) Det ble utrolig stor forskjell etter en liten puss! Morro å pusse dem opp, men et slit å pusse dem ned doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke lett å få vekk rusten fra det dekselet, men det ble ikke så værst..

Etter:

IMG_1833.jpg

Ellers så var jeg og hentet felgene fra retting så nå er det tilbake til pussingen doh

Regner med å ha dem klare til neste helg! Joy!! :titties:

Hadde bilen til EU kontroll.. Fire 2`ere: div lyspærer og bremselys (fikser jeg fort) og så fikk jeg en 2er på at lasteavhengige ventilen på ene bakbremsen satt bom fast.. regner med å få fikset dette relativt greit med litt verktøykasse på boks og godt humør!

Ellers så lurer jeg på om jeg kan matte ned lakken mellom spilene på felgen min og legge alu grunning oppå der igjen? Vil det sitte? begynner å bli lei av pussingen.. problemet mitt er at jeg måtte pusse helt ned til aluen oppå spilene gr. hakk. Noen som har erfaring med slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Selger bilen..

Bilen har tjent meg bra de 3,5 åra jeg har hatt den. Bilen har 90 hk, har gått ca. 230 000 km.

Siden jeg er en ærlig sjel begynner jeg med det som er galt:

- eksosen: lekker som bare rakkern i skjøtene mellom rørene. Selve eksosanlegget er bra, men det er min jobb (gjort ute, liggende i snøen) som er dårlig. Bråker bra! I tillegg passer ikke røret over bakakselen skikkelig noe som medfører litt "klonking" samt at endepotta kommer for langt inn og soter til fangeren.. Ingen stor jobb å fikse..

- Forgasseren: Har byttet forgasser og det hjalp litt. Men det bør nok byttes igjen ettersom bilen er vanskelig å starte når det er skikkelig kaldt, med mindre du bruker motorvarmer. I tillegg opplever jeg en sjelden gang at bilen begynner å fjuske selv om den er varm. Da må motoren stoppes, vente fem min, og startes igjen.. da er fjuskingen borte. Skjer sjelden..

- Frontruten: sprekk nederst på førersiden. Må sikkert byttes før eu kontroll..

- Vindusheis: høyre vindusheis er gåen..

Ellers er bilen helt grei.

- Lite rust og forholdshvis fin i lakken.

- 90 fangere forran og bak

- lakket speil

- luisi sportsratt

- 40mm++ senk

- MIM felger med ok dekk

- vinterdekk (pigg)

- 2 6x9" i hattehyllen

- clear/røde baklykter

- green luft og oljefilter

- greenstuff bremseklosser og brembo max slissa skiver i front.

- grilllist

- 4-1 grenrør

- simmons fremre og midterste lyddemper. 2"

Bilen er tight og fin å kjøre, ikke no dødgang på ratt osv..

Bilder kommer senere. 10 000 er prisen, kan gå litt ned ettersom det er noe småfiks på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider