Gå til innhold

Tråd om min Golf 1,8

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Hvor har du plassert neonlyset? Syns det fra noen posisjon hvor noenrøret er?

Ellers så er det rimelig greit ut, istedet for å ta ut hele consolet for å skifte pærer og styr.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har tatt ut hele konsolet!

Neonrørene sitter oppe på toppen der de orginale pærene en gang satt. De synes ikke i det hele tatt (verken fra den ene eller andre vinkelen). Har egen bryter til lyset på siden av dashen, en blå bryter med lys som desverre ikke kom med på bildet.

Det var litt pes å få plass til neonrørene, men det er utrolig hva man får til med kniv og tålmodighet;)

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfrider

Lyset kostet bare en hundrings eller noe slikt.. Kjøpte det på Torshov bil sammen med bryteren. Det er 2 små neonlysrør i et sett.

egetnlig en smart løsning.. men blir du ikke jævli kjei i øynene av og se på det neon lyset? jeg hadde neon lys på dashen på gamle bilen var litt irriterendes til tider husker jeg .. hehe

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta ned dashen på golf 2 er helt grei jobb men helvete så sur en blir når du ikke finner den siste skruen alt sitter på.

Når du har løsnet alt av skruer som du finner innvendig så må du inn i motorrommet og skru ut vindusviskermotoren for bak der ligger 2 skruer som holder dash bordet!

Og en siste ting er å huske på at de dekslene over rattstammen må på før! dashbordet igjen! Ellers får du det ikke på plass igjen!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke fjerne hele dashbordet for å få montert nye lys slik jeg har gjort.. Bare å fjerne stereo, luftregulering, brytere og plastikkfront rundt dette så har du tilgang til å få skrudd ut instrumentene..

Passat kara: Jeg synes det ikke er irriterende.. Ikke det at jeg ser på det så ofte(he, he, he), men synes blåfargen er passe "dus"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er brakettene for ekstra lys fjernet, nedre grill list er rettet opp og lakket på nytt (den var bulket pga. brakettene). Har tatt litt rust ellers på fronten også.Grill list er bestillt og kommer snart i posten..

Legger ut bilde av min "nye" front når jeg er ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering..

Som dere sikkert har lest har jeg litt problemer med bremsene. Sjekker dette ut senere i dag.

Ellers har jeg montert grilllist, fjernet "hatten" samt lister på siden. Mye limrester som må fjernes..

I tråd med min vanlige flaks så ble jekken min ødelagt i går. Driten bare kollapset og jenger og alt bare hang løst..

Legger ut bilder senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

nå er det lenge siden det har skjedd en oppdatering her gitt!

Siden sist har fått grill list som er lakket, samt at jeg tok speilene:

bilnynett2.jpg

og så har jeg fått nye lykter bak, samt at jeg kjøpte en liten GTI spoiler som jeg lakket og limte:

bilnynett9.jpg

bilnynett7.jpg

og til slutt en liten detalj: matchende låsknotter og speilknotter (matcher ratt og girkule)

bilny8.jpg

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider