Gå til innhold

Tråd om min Golf 1,8

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallais! Takk for sist!

Nei bredderne er ikke kommet på enda! Tror jeg må pusse litt rust i hjulbuen først, men det er for kaldt til å lkke enda.. Har ikke garasje. Siden jeg skal lime dem på må det være rustfritt siden de ikke kommer av på en stund! Hadde du kanalskjørt på din gamle? Husker ikke helt.. På Bildelsenteret sa de at vanlige gti skjørt ikke finnes, bare g60? Synes dette var litt rart ettersom jeg mener å h sett det før..

Og du? Fått deg ny golf?

Hadde bare breddere på, ikke skjørt på min, så du trenger ikke det.. Har tatt et steg oppover, kjører golf 3 jeg nå :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan gjør du det? Trenger vel ikke mer enn en av og på funksjon på lyset vel :) Kanskje ikke så lett å få "godkjent" på denne måten men men..

På de bredderne jeg har kan det virke som at et skjørt hører med.. Mener det er vanlige gtis breddere..

jeg har skjemaet hjemme...

men skal i grove trekk forklare (dette er den "lovlige" måten å ha spredere)

1, ta en kabel fra + på parklys, inn i bilen, til en knapp du har der, fra knappen og ut til releet..

2, Fra Fulltlys (gul kabel på toppen av trekanten som går inn på lysa) inn på releet..

3, Fra Batteri og inn til releet (stikke 30)

4, Fra Releet til lysa

Husker ikke exakt hvilke stikker annet en 30 det er som går hvor!

da dette er koblet, så lyser tåkelysa KUN på parklys og på fulltlys (dette med fulltlys er diskutabelt, men jeg fikk ikke pes for det på EU)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg demonterte speedoen, tok vekk orginal pærene, skar plasten til slik at jeg fikk plass til to små neonlysrør oppi toppen av speedoen. Koblet det til en ekstern bryter innfelt i en org knapp på venstre side. Usynlige når du ser på speedoen, men det kommer en feit effekt når det mørkner og "black light"

effekten blir synlig

P.S Hyggelig med litt aktivitet på tråden igjen! Kjedelig å poste med seg selv!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg trenger nye sko, billige sko..

2_2113334004.jpg

5_2132466866.jpg

Hva med noen av disse? Var i hvertfall billige, selv om de ikke er helt slik jeg hadde tenkt meg. Riktige typer, men ikke helt 100%. Hvilket merke er den øverste? MIM?

Ellers knakk et av drivknutene mine sammen da jeg var på langtur! Typisk! Ble et helvete å kjøre, men jeg har fått det fikset nå notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært i Grimstad og hentet bil.. Var godt å få den igjen!

Ang dekk så falt valget på de på det øverste bildet. Det er 195 50 15" noe som i hvertfall gjør at speedoen fortsatt vil vise rett og det er jo bra! Hva inpress angår så vet jeg ikke helt hva det er på.. Håper de passer! Noen som vet inpress på slike felger? Jeg trenger også ny gummi på dem. Noen tips?

Følg med på denne spennende utviklingen :rolleyes:

Universet, stedet der.... bl bla bla

Skal også montere nye lykter i løpet av dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpresset skal vel stå på innsiden av felgen. Hadde slike selv en gang faktisk, dvs. de fulgte med en Golf jeg kjøpte og solgte igjen før jeg fikk lappen. Vet ikke hva innpresset var, men trur de opprinnelig var til BMW. Innpresset på de jeg hadde var hvertfall en del lavere enn det er originalt på Golf, så de bygger en del mer utover. Og det gjør jo ikke no :cool:

- '90 Audi 90 Quattro

x '87 VW Jetta GL

x '86 VW Golf GTi

x '90 VW Jetta CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er det stress å stille inn hovedlykter selv? Så i haynes boka at det var en metode som innebar litt måling og en rett vegg osv..

Ellers så har jeg bestemt meg for å pusse opp felgene og polere kanten. Har to av dem til retting for øyeblikket.. Er det en spessiell type lakk en kan bruke som tåler mer enn vanlig lakk? (tenker på steinsprut osv..) Og hvordan blir det å klarlakke på det polerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider