Gå til innhold

Enda et lite problem..

Ranger emnet

VWGolfIIHFS

Anbefalte innlegg

Jeg som trodde jeg hadde hatt alle problemer man kunne få med en Golf..

I forgårs skulle jeg kjøre å hente noen litt uttafor sentrum her,og bilen gikk som normalt dit,men da jeg skulle returnere så føltes det som om noe ikke var helt som det skulle. Bilen fusker og detter ned til under 500rpm når den står på tomgang,og dette er jo ganske irriterende da man står i lyskryss og sånt og venter,for det er jo så vidt motoren går, og noen ganger stopper faktisk bilen.. Har ikke hatt dette problemet før,og håper noen har et lite tips om hva dette kan ha seg?!

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA.. Nå er bilen helt tullete! Holdt på å flire meg i hjel,og det skal litt til når man sitter i en bil som er sin egen!

Grunnen til latteren er at alt av lys inni og utenpå bilen blinker som besatt,og bilen hakker og rykker noe helt jævlig,så jeg satt inni der å hoppa å headbanga på vei hjem! Sikkert litt av et syn..

Skal sjekke pluggene i morgen tidlig,er så jævlig sur vind ute nå,så greier ikke stå ute.. Må vel ha meg en liten tur til Madsen/Møller før jobb i morgen..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

HAHAHA.. Nå er bilen helt tullete! Holdt på å flire meg i hjel,og det skal litt til når man sitter i en bil som er sin egen!

Grunnen til latteren er at alt av lys inni og utenpå bilen blinker som besatt,og bilen hakker og rykker noe helt jævlig,så jeg satt inni der å hoppa å headbanga på vei hjem! Sikkert litt av et syn..

Skal sjekke pluggene i morgen tidlig,er så jævlig sur vind ute nå,så greier ikke stå ute.. Må vel ha meg en liten tur til Madsen/Møller før jobb i morgen..

hehe...vært kult å møtt på deg da..:D

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om viftereima ikke får gå så fritt som den vil,og jeg så nå at den har gravd seg ganske lagt ned i sporet både oppå dynamo-hjulet og nede på vannpumpa.. Har en ny dynamo liggende,så jeg skal få skifta dette,samt at alle de tre hjula skal skiftes ut.. Kan problemet ligge her ?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel tatt et bilde nå,fant nemli ut hva problemet var!

Har aldri før sett en så skitten og jævlig forgasser.. Har satt på Greenfilter,så har jeg vel ikke vaska røret godt nok,og dradd støv og dritt derfra og inn i gasseren.. Jaja.. Ble ikke helt perfekt,men får ta resten i morgen når sola kommer opp igjen... Nå er det kjipt å ikke ha trykkluft!!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Der var det tilbake til helvettestomgang.. Nå er den helt vill igjen,så nå blir det nye pluggledninger,rotor,fordelerlokk og coil-ledning,eller hva det heter.. Går dette greit å bytte selv,eller er det jævlig vanskelig.. Liker ikke å holde på med motor,har mest erfaring fra håndtlanging nedi motoren og karosserimodding/montering!

Er så JÆVLIG lei nå! Hvis ikke dette hjelper bretter jeg bilen rundt et tre! ÅÅÅ!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Er vel slike småproblemer som knekker viljen og pågangsmotet helt! Tror det er kablene som er dårlige,da disse ser ut som de er helt originale fra 87.. Samme med fordelerlokket og alt annet egentlig,sikkert morkna opp innvendig eller noe sånt.. Høres også ut som om det er tenninga som fusker!

Stikker opp på høggern for å hente luftfilterboks og slikt i morgen,mangler nemlig noen av de klemmene som holder denne fast,og kan jo være falskluft fra en eller annen plassen samtidig..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme problemet selv faktisk. Jeg tok ut gasseren og renset den skikkelig med forgasserrens på boks (husker ikke type). Så sjekket jeg at alle slanger var hele og satte den inn igjen, har gått som en drøm siden :)

Edit: Har du sjekket rotoren din..? Det ligger en motstand støpt inn i plasten og hvis den brenner av så går nok bilen litt dårlig skulle jeg mene...

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgasseren er renset av merkeverksted for ikke mange dager siden,men ble ikke noe bedre av den grunn.. Har ikke sjekket rotoren nei,så det kan godt være dette som er problemet,håper på det! Skal bestille ny rotor,fordelerlokk,pluggledninger og coil-ledning på fredag,da de jo har stengt i morgen,pokker ta himmelspretten! :) Hvis bilen ikke oppfører seg da,så stikker jeg opp på høggern og henter en gasser der for å sammenligne!

VW Povwah!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider