Gå til innhold

Hjelp! Bilen stopper å dra.

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Var i Oslo i helga. På vei hjem til Fredrikstad ville ikke turtallet dra seg opp da jeg dro på. Ble litt hompete da jeg tok klampen i bånn. Kjørte inn på On The Run utenfor Sarpsborg og lot den stå på tomgang. Turtallet var litt lavt etter av hva jeg kunne høre. Tråkket på gassen, og det virker som om motoren kveler seg før turtallet kom. Motoren stopper ikke. Gassa litt og den fortsatte slik i et par minutter. Virker for meg som om noe er tett eller liknende.? Men jeg aner jo ikke hva. Etter et par minutter hørte jeg at turtallet kom opp på nivå igjen, hvor den skulle ligge. Da kjørte jeg videre uten noen som helst påvirkning. Dette har skjedd meg 2 ganger nå i løpet av kort tid. Lurer da egentlig på hva det kan være? Noen med tips? Hadde jeg kunnet ta lydopptak hadde det jo kanskje vært enklere, men igjen, vanskelig å vite nøyaktig når det hender.

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Time for an overhaul... Hadde samme problemet...bytta tennplugger, ledninger, fordelerlokk og rotor...problemet løst. Og det var det rådet jeg fikk da jeg begynte å engste meg for hva det var...

me three :)

gjør som han sa du golf t&nos

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aff...ut med enda mer spenn..hehe..synes jeg har påkosta denna bilen mer i slitedeler enn anlegg + diverse morsomt.. Plugger er 3 år gamle..kanskje tid for bytting der ja.ledninger er relativt nye..så dropper de i første omgang..fordelerlokket er også relativt nytt..rotor er vel 3 år gammel..men så har også bilen kjørt ca 100k i løpet av de siste 3 1/2 åra også..jeg får prøve.

Takker og bukker

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eit lignendes problem.. Kom sånn som du beskreiv det i perioder.. og plutsli kunne den gå jevli bra ei stund..

bytta tennplugger, ledninger, fordelerlokk og rotor... Men hjalp ikkje... Så fekk ein fyr på eit verksted til å nullstille hjernen til bensin tilførselen.. Og etter det funker den som eit skudd

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider