Gå til innhold

Kadett C med mye Cosworth power :)

spooz

Anbefalte innlegg

"Sjøføren pumper raskt flere ganger på gasspedalen, som for å illustrere at han virkelig mener alvor. Plutselig slipper han clutchen - leenge før jeg er forberedt! Så hogger han på bremsen. Jeg ser på han med spørrende øyne, og han forstår undringen: "Tenkte bare å varme litt dekk først!". Selvfølgelig, dette er jo tross alt en seriøs måling! Når blårøyken legger seg stiller vi oss opp, alt er klar. Jeg gir tegn og venter på å bli sugd bakover i setet. Det ble jo sagt å være rundt 350hk i dette monsteret!" Bli med evo.no på prøvetur i en 1979 Kadett C Coupé!

Klikk på denne linken for å lese hele artikkelen:

http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=24

index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=807&viewkey=

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har extremt sansen for Kadett C.....ser at det er populært å putte cossie maskin i en sånn.....

Men det hadde vært råere å hatt en Opel maskin nedi der.....men igjen..det er meg i et nøtteskall...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig fin bil.. men overdriver litt når det virker som i artikkelen at det er en skikkelig trimmet cossie maskin, er jo ikke det... men en lett trimming..

hadde vært like bra med en skikkelig opel let maskin.. de er jo de mest holdbare opel har lagd...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

skikkelig fin bil.. men overdriver litt når det virker som i artikkelen at det er en skikkelig trimmet cossie maskin, er jo ikke det... men en lett trimming..

Jeg aner ikke hva som er vanlig å ta ut av disse motorene, men det ble sagt 350hk+ og i en bil som veier 850kg så _føles_ det i alle fall greit trimmet. :)

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2fast

350hk å grønne dyser? neppe..

har sett det blitt bremset over 350 med det, men på en helt nybygd motor med portet topp og oppgradert turbo.... Men på en godt brukt cossie motor som ikkke er i topp stand så tenker jeg det gir ca 280 hk med ett bajoo chip...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Ford og Opel går under samme kategori...... :cool:

nemlig derfor de tøffeste bilene på markedet!!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider