Gå til innhold

Kadett C med mye Cosworth power :)


spooz

Anbefalte innlegg

jeg vil ikke si at det er cossie sin feil at folk har lite hester!

 

for å få 330hk KIT så må du kjøpe et KIT! det er diverse saker, det er dyser, chip filter, eksos, du må REMAPPE osv osv.

 

Men folk kjøper 330 dyser eller 330 chip og tror dem har det. vil heller si at eierne er dumme som brød i dette tilfelle..

 

AT en motor er bedre enn en annen kommer mye an på hvor seriøst du skal bygge, ikke minst hvordan den skal brukes! Etter det jeg vet er cossie jævli populært pga Billig motor, billige deler (lett å få tak i) ikke minst at dem er jævli lette å trimme..

 

å si at en motor er jævli dritt fordi dem hele tiden må fixxes er bullshit! Hvem som helst motor som orig har 210hk, og til dags dato kjører 6-800hk, vil ha problemer. WHAT SO EVER!

 

Du er klar over at du 3 dobler hk, fra orig?. det sier jo i seg selv.

 

Jeg ville heller gått for cossie. Hørt mye positivt om det i foholr til andre motorer..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kjetilr

 

2 typer topper til let.. en coscast og en opel har lagd. scanke har ikke bygd de selv. det har han fått hjelp til av opel eksperter som rs motor i hunndalen og andre i samme bransjen.. Holdbarheten er lik null når en kommer over viss grense.. Det er som regel derfor en aldri ser en opel let motor med skikkelig med hp på ett treff..

 

poenget her var bare å få frem at det ikke er opel som har mekka på motorene.. det er scanke m/flere da.. holdbarheten er lik null over en viss grense når det kommer til cossie motorene også..!

 

er klar over at det er to topper til let, skulle bare poengtere at du har en cossie topp der også!

 

og at folk heller velger cossie motorer fremfor let.. ja i noen tilfeller stemmer dette, nok mye fordi cossiemotoren er til bakhjulstrekkere, og har girkasse som passer bakover...

 

kunne godt tenke meg cossiemotor i en kadett selv, mye fordi alle vet hva en cossiemotor er og er god for..

men ville heller hatt en let, opel+opelmotor for å gjøre det hele mer gjennomført! hadde ikke putta cossiemotor i vectraen min for å si det sånn! der er jo let en selvfølge.. FWD

- http://www.calibra.no -

- nå: calibra 16v '91

...save me jebus! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

2 typer topper til let.. en coscast og en opel har lagd. scanke har ikke bygd de selv. det har han fått hjelp til av opel eksperter som rs motor i hunndalen og andre i samme bransjen.. Holdbarheten er lik null når en kommer over viss grense.. Det er som regel derfor en aldri ser en opel let motor med skikkelig med hp på ett treff..

 

Toppene er designa av opel, de første produsert av cosworth, de andre produsert av kolben-smith. samma designet på begge typene, er bare materialet er dårligere på KS toppene.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

på en skala fra 1-10. Hvor vil dere plassere cosworth maskin i kadett c prosjekt?

8 PGA. turbo originalt, lett å trimme, velprøvd, masse folk med peiling og kjennskap på Ford Cosworth.

 

Noe som hadde vært sykt er en Honda F20C-motor (fra S2000). 240 ville sugehester på 2 liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt både cossie og opel.. Mine erfaringer med opel motorer er at c20xe og c20let er forbanna dritt og har kun blåst topper, og lagringane i blokka, men har oxo knust ei cossie blokk men orginal blokk med ca 370 hk! Er opelmann for alle penger og he tenkt og "snekkre" en kadett c men trur det blir desverre med cossiemotor.. kunne tenkt c20let og, men tidlegare erfaringer byr det meg imot..

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår