Morten1961 Skrevet Juli 5, 2020 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2020 Opel Astra H. Oljelampen lyser når motor er varm. Jeg har sjekket oljen. Er det noen som vet hva det kan være? Det er jo ingen termometer som forteller hvor varm motoren er på denne bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 5, 2020 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2020 Sannsynligvis feil på oljetrykksbryteren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1961 Skrevet Juli 5, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2020 Hakk skal du ha. Jeg trudde deg og har bestilt ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 5, 2020 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2020 Siden det kun skjer på varm motor så er det også grunn til å mistenke dårlig oljetrykk. Kjenner ikke til Opel, men tett sil i oljepickup kan være en årsak. Eneste fornuftige er å få målt oljetrykk, da slipper man gjette ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1961 Skrevet Juli 5, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2020 Takk for svar. Jeg er litt ukjent med det de ting du skriver. Hvordan måler en oljetrykket og hvor sitter silen? Jeg er ganske blank når det gjelder bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 6, 2020 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2020 Oljetrykk kan måles ved å kople til måler f.eks. der oljetrykksensor står - eneste måten å finne ut noe konkret, alt annet blir gjetting. Sil er der oljepumpe suger olje fra bunnpanne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg