Gå til innhold

vanlig feil på golf 3 ?

Ranger emnet

Mandel

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min har drivi og rykka og nappa litt når jeg slipper opp gassen, spesielt i oppover bakker. Enkelte ganger har det vært skikkelig kenguru hopp.

Har fått en diagnose på at det er et justerings problem på forgassern og tenninga. I tilleg er bilen veldig "nervøs" å kjøre.

Skal ha den på Møller på fredag, se hva de finner ut og får fiksa.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Genetic

Et problem jeg har er at det dirrer i bakdørene mine når det er litt bass i sangene jeg spiller (sånn cirka hele tiden hehe) jævlig irriterende, noen som vet åssen jeg kan fikse dette ?

Jeg har ikke engang funnet ut hva som dirrer, værste er at det høres så godt utenifra at å dra på litt guffe på anlegget rundt folk er lite ønsket fra min side. Ikke lett hvis andre sitter på som absolutt MÅ fikkle med spillern min.

Uansett, noen som har hatt samme problem og vet hva som kan gjøres ?

Å det er ikke høytalerne som dirrer =) jeg har tatt dem ut å montert dem i en kasse for å prøve å da var det krystall klar lyd, ikke noe problem med bass eller noe.

Når det gjelder ulyder i bil, i 99,9% av tilfellene kommer det av noen som ikke er helt "fast"! Ta løs dørtrekkene og sjekk alt som er skrudd fast osv og sett på dørtrekkene igjen(Skikkelig!!) Dette gjelder overalt i bilen!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Når det gjelder ulyder i bil, i 99,9% av tilfellene kommer det av noen som ikke er helt "fast"! Ta løs dørtrekkene og sjekk alt som er skrudd fast osv og sett på dørtrekkene igjen(Skikkelig!!) Dette gjelder overalt i bilen!

det dirra i allefall noe enormt fra den ene døra mi, så jeg tok av dørtrekket, og det lå det en plast klips...satte den på plass og nå er alt fint igjen :)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

det dirra i allefall noe enormt fra den ene døra mi, så jeg tok av dørtrekket, og det lå det en plast klips...satte den på plass og nå er alt fint igjen :)

Told Ya:D

Når det gjelder bensin problemet ditt: Kanskje det er dritt på tanken som samler seg i bunn?

Har bare hatt et problem med bensintilførselen, relèet "sa opp jobben", var bare å bytte! En 1,8 har "bare" 90hk så ikke forvent all verden av "pulver", men med senking og breifelg er svingene morsomme!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei det er ikke akkurat no krutt-maskin..

Men jeg syns den går utrolig bra til og være 90 hk..

kjørte om kapp med broren min i familiens Volvo Xc70 2.4T ,210 hester ,og jeg hang med ganske langt oppover..

*stolt av det lille grønne monsteret mitt jeg ;) *

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bensin problemet ditt: Kanskje det er dritt på tanken som samler seg i bunn?

Dæven, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på..

Kanskje bensinpumpa røyk med fordi den dro inn møkk..

hmm detta må sjekkes..hvordan får jeg sjekka dette da?

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg skjekke dette til helga når jeg forhåpentligvis får luftfiltret og skal montere dette, ta en skikkelig tur rundt bilen å gjøre no små ting.

Tenkte også å modde litt på grillen, så en på nettet som hadde fjerna ribbene på grillen å satt på gitter, så rått ut :)

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cypherus

Eller det kan være innsprøytninga? Bilen får ikke nok bensin.. Derfor nykker den.

Er iallefall den diagnosen jeg har fått..

Enten for lite luft, for lite bensin eller dårlig/ingen tenning på pluggene.

De som har litt peil vet at det må 3 ting til for å skape eksplosjon/brann å når den blandingen ikke er helt perfekt så funker det dårlig. stenger du av lufttilførselen på bilen din så funker den ikke, stenger du bensin så funker den ikke å kobler du ut pluggene så funker den heller ikke, untatt på disel siden den trenger bare luft, diesel og trykk for å ekspoldere. (dvs. det er ikke plugger på diesel motorer)

Dagens lærdom :)

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Jeg er heller ikke noe mekaniker. Fikk bare høre det av faren til en kamerat av meg. Han hadde visst skifta det på 5 andre 3'er golf'er. Også prøvde han å selge meg det jeg trengte for å skifte innsprøytninga for 500kr. Kanskje derfor han sa det da ;)

1996 BMW 728i

1992 BMW 318is / Full Rieger (Stjålet)

1992 Golf GL (Solgt)

1986 Golf GTI (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stoppa vogna igjen..

nekta og starte..

Så tenkte jeg på noe jeg ikke har gjort før, og det var at kanskje bensinmåleren hadde fått seg en smell, da den ble påkjørt bakfra i 2001?..for jeg åpnet bagasjelokket og skøyv bilen opp og ned på demperene, og jeg hørte ikke antydning til bensin i tanken (noe jeg alltid hører når jeg kjører)...så kan det være bensinmåleren som er litt slakk?

Kanskje feilen alltid har vært at bilen rett og slett var nesten tom for bensin, og derfor stoppet i svinger og ved gasspådrag?

injector-rens sier du bti, hvor og hvordan?

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

I dag stoppa vogna igjen..

nekta og starte..

Så tenkte jeg på noe jeg ikke har gjort før, og det var at kanskje bensinmåleren hadde fått seg en smell, da den ble påkjørt bakfra i 2001?..for jeg åpnet bagasjelokket og skøyv bilen opp og ned på demperene, og jeg hørte ikke antydning til bensin i tanken (noe jeg alltid hører når jeg kjører)...så kan det være bensinmåleren som er litt slakk?

Kanskje feilen alltid har vært at bilen rett og slett var nesten tom for bensin, og derfor stoppet i svinger og ved gasspådrag?

Hehe, kansje en god ide å teste om bensinmåleren funker helt :)

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider