Gå til innhold

Festing av 4pkt. belter

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, er det ikek fordi den har utløser som man må trykke på?

Altså, raskere... ved evt. brann, bilen detter i vannet elelr lignende?

 

Men med mindre man har motorikken i orden burde man greie å vri på "hjulet" for å løse ut beltet ganske kjapt også...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å feste 4 punkts belte i stabstaget bak, men staget skal være laget for å kunne feste beltene i. Orginal staget i RX7'en feks tåler bare et belte. Ikke to, så mitt må byttes med 2 stk 4 punkts belter i bilen.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Hvor får man kjøpt spesielt stag for festing? Kommer det til alle bilmerker/modeller?

Eller er de fleste stag man kjøper beregnet for festing av belter?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et tilleggs spørsmål til akkurat det der med 4 punkts belter. sett at man har TÜV godkjent bur i bilen, og kjøper FIA-godkjente belter og monterer disse på forsvarlig/godkjent måte, SAMT viser bilen hos TÜV og får dette godkjent som bilens nye belter, og viser bilen hos biltullsynet etterpå, med alle papirer i orden, kan dem si no da...?

 

hadde vært greit og fått alt godkjent så hvis jeg blir stoppa i beltekontroll, og har 4 punkten på meg, og viser vognkortet så kan jeg bare gi dem finger'n og dra uten at det koster meg noe... hadde vært digg :D

 

liker tanken på å ta bilens orginale (godkjente, morkne belter fra '86) og kasta dem lengst inn i containeren.

 

bare syntes det blir for dumt å høre "sorry gutten min, men de 4" brede 4 punkts beltene er ikke trygge nok, du må nok ta 750kr i bot og bytte til de slitne 2.5" beltene"

 

svar mottas med takk.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by porsche_dude

har et tilleggs spørsmål til akkurat det der med 4 punkts belter. sett at man har TÜV godkjent bur i bilen, og kjøper FIA-godkjente belter og monterer disse på forsvarlig/godkjent måte, SAMT viser bilen hos TÜV og får dette godkjent som bilens nye belter, og viser bilen hos biltullsynet etterpå, med alle papirer i orden, kan dem si no da...?

 

hadde vært greit og fått alt godkjent så hvis jeg blir stoppa i beltekontroll, og har 4 punkten på meg, og viser vognkortet så kan jeg bare gi dem finger'n og dra uten at det koster meg noe... hadde vært digg :D

 

liker tanken på å ta bilens orginale (godkjente, morkne belter fra '86) og kasta dem lengst inn i containeren.

 

bare syntes det blir for dumt å høre "sorry gutten min, men de 4" brede 4 punkts beltene er ikke trygge nok, du må nok ta 750kr i bot og bytte til de slitne 2.5" beltene"

 

svar mottas med takk.

 

EGENTLIG så kan dem kødde med deg, Grunnen er som jeg sa tidligere, hvis du smeller i en vegg og blir liggende bevvistløs, og en gamlemor skal komme og redde deg ut av bilen så aner hu faen ikke hvordan hu får deg løs...

Men du kan jo bare lyve på at du har en bil som du bruker til dagli og deltar på diverse løp/utstillinger. dem kanke NEKTE deg å bruke det. men du må vel bare ha en spesiell tilattelse..

 

men dette gjelder kun NAF og biltilsynet da.... Kommer du deg inn på et vanlig bilverksted og skal ha eu godkjenning så sier dem ikke en dritt.... garrrantert

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig rart egentlig. Siden biltilsynet er så opptatt av sikkerhet hele tiden burde de jo bare være glad for at folk vil ha 4 punkt i bila sine... jeg innbiller meg at det er tryggere med 4 punkt enn vanlig originalsele :rolleyes:

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanjse det. men mattestykket for de fleste tullinger som vil ha det er

 

Original sete + 4 punkt-sele - veltebur x kjapp på gassen = DØDELIG!!!

 

Skal du ha 4 punkt, så MÅ du ha bur og ikke minst bøtteseter...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "sportsseter" med hull til 4. punkts?

Kunne iallfall vært en lov som sier at man kan ha 4 punkts (Merk: 3") med bur osv.

 

2" 4-punkts er vel lov så vidt jeg vet...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN TING med 4 punkt seler uten bur er tilatt. kan dere få det inni huet. enten det er 2-5 eller 10" seler...!!

 

Dette er snakk om døden om bilen skulle velte... Sports seter som har hull til seler er lov. IGJEN, så lenge du har bur...!!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

INGEN TING med 4 punkt seler uten bur er tilatt. kan dere få det inni huet. enten det er 2-5 eller 10" seler...!!

 

Nå står jeg i fare for å gjenta meg selv :

4-punkts belter i 2" med vanlig utløser (E-merket), er godkjent for gatebruk. Uten veltebur.

 

Opplyst av Felg-import.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

 

Nå står jeg i fare for å gjenta meg selv :

4-punkts belter i 2" med vanlig utløser (E-merket), er godkjent for gatebruk. Uten veltebur.

 

Opplyst av Felg-import.

 

Nå spør jeg igjen. HVORDAN er det mulig?... Om du kjører av veien og taket krymper sammen.... Hvor faen skal du gjøre av deg selv?: du blir automatisk et hode kortere.....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

Nå spør jeg igjen. HVORDAN er det mulig?... Om du kjører av veien og taket krymper sammen.... Hvor faen skal du gjøre av deg selv?: du blir automatisk et hode kortere.....

 

Det er ikke opp til meg å avgjøre hvordan det er mulig. Regelverk. Spør de som lager reglene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår