Efini Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Enig at det er lite smart å feste beltene i "stab.staget" bak. Staget kan nok fort ryke om du treffer noen i fronten... Men det ER mulig å få kjøpt utbyttestag som er laget for å feste 4-punkts i. ;) Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 jau, men det blir det samma som stanga på tvers av buret. OM du har det:) Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Originally posted by Tape-R er det vel!! Du vet at 4punkt seler GENERELT er forbudt i trafikken.... Nei, det vet jeg ikke. 4-punkts belter i 2" med vanlig utløser (E-merket), er godkjent for gatebruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Ja, er det ikek fordi den har utløser som man må trykke på? Altså, raskere... ved evt. brann, bilen detter i vannet elelr lignende? Men med mindre man har motorikken i orden burde man greie å vri på "hjulet" for å løse ut beltet ganske kjapt også... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Det er lov å feste 4 punkts belte i stabstaget bak, men staget skal være laget for å kunne feste beltene i. Orginal staget i RX7'en feks tåler bare et belte. Ikke to, så mitt må byttes med 2 stk 4 punkts belter i bilen. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Takk for svar! Hvor får man kjøpt spesielt stag for festing? Kommer det til alle bilmerker/modeller? Eller er de fleste stag man kjøper beregnet for festing av belter? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 har et tilleggs spørsmål til akkurat det der med 4 punkts belter. sett at man har TÜV godkjent bur i bilen, og kjøper FIA-godkjente belter og monterer disse på forsvarlig/godkjent måte, SAMT viser bilen hos TÜV og får dette godkjent som bilens nye belter, og viser bilen hos biltullsynet etterpå, med alle papirer i orden, kan dem si no da...? hadde vært greit og fått alt godkjent så hvis jeg blir stoppa i beltekontroll, og har 4 punkten på meg, og viser vognkortet så kan jeg bare gi dem finger'n og dra uten at det koster meg noe... hadde vært digg :D liker tanken på å ta bilens orginale (godkjente, morkne belter fra '86) og kasta dem lengst inn i containeren. bare syntes det blir for dumt å høre "sorry gutten min, men de 4" brede 4 punkts beltene er ikke trygge nok, du må nok ta 750kr i bot og bytte til de slitne 2.5" beltene" svar mottas med takk. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by porsche_dude har et tilleggs spørsmål til akkurat det der med 4 punkts belter. sett at man har TÜV godkjent bur i bilen, og kjøper FIA-godkjente belter og monterer disse på forsvarlig/godkjent måte, SAMT viser bilen hos TÜV og får dette godkjent som bilens nye belter, og viser bilen hos biltullsynet etterpå, med alle papirer i orden, kan dem si no da...? hadde vært greit og fått alt godkjent så hvis jeg blir stoppa i beltekontroll, og har 4 punkten på meg, og viser vognkortet så kan jeg bare gi dem finger'n og dra uten at det koster meg noe... hadde vært digg :D liker tanken på å ta bilens orginale (godkjente, morkne belter fra '86) og kasta dem lengst inn i containeren. bare syntes det blir for dumt å høre "sorry gutten min, men de 4" brede 4 punkts beltene er ikke trygge nok, du må nok ta 750kr i bot og bytte til de slitne 2.5" beltene" svar mottas med takk. EGENTLIG så kan dem kødde med deg, Grunnen er som jeg sa tidligere, hvis du smeller i en vegg og blir liggende bevvistløs, og en gamlemor skal komme og redde deg ut av bilen så aner hu faen ikke hvordan hu får deg løs... Men du kan jo bare lyve på at du har en bil som du bruker til dagli og deltar på diverse løp/utstillinger. dem kanke NEKTE deg å bruke det. men du må vel bare ha en spesiell tilattelse.. men dette gjelder kun NAF og biltilsynet da.... Kommer du deg inn på et vanlig bilverksted og skal ha eu godkjenning så sier dem ikke en dritt.... garrrantert Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Jævlig rart egentlig. Siden biltilsynet er så opptatt av sikkerhet hele tiden burde de jo bare være glad for at folk vil ha 4 punkt i bila sine... jeg innbiller meg at det er tryggere med 4 punkt enn vanlig originalsele :rolleyes: Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 kanjse det. men mattestykket for de fleste tullinger som vil ha det er Original sete + 4 punkt-sele - veltebur x kjapp på gassen = DØDELIG!!! Skal du ha 4 punkt, så MÅ du ha bur og ikke minst bøtteseter... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Hva med "sportsseter" med hull til 4. punkts? Kunne iallfall vært en lov som sier at man kan ha 4 punkts (Merk: 3") med bur osv. 2" 4-punkts er vel lov så vidt jeg vet... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 INGEN TING med 4 punkt seler uten bur er tilatt. kan dere få det inni huet. enten det er 2-5 eller 10" seler...!! Dette er snakk om døden om bilen skulle velte... Sports seter som har hull til seler er lov. IGJEN, så lenge du har bur...!! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by Tape-R INGEN TING med 4 punkt seler uten bur er tilatt. kan dere få det inni huet. enten det er 2-5 eller 10" seler...!! Nå står jeg i fare for å gjenta meg selv : 4-punkts belter i 2" med vanlig utløser (E-merket), er godkjent for gatebruk. Uten veltebur. Opplyst av Felg-import. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by TBI Nå står jeg i fare for å gjenta meg selv : 4-punkts belter i 2" med vanlig utløser (E-merket), er godkjent for gatebruk. Uten veltebur. Opplyst av Felg-import. Nå spør jeg igjen. HVORDAN er det mulig?... Om du kjører av veien og taket krymper sammen.... Hvor faen skal du gjøre av deg selv?: du blir automatisk et hode kortere..... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by Tape-R Nå spør jeg igjen. HVORDAN er det mulig?... Om du kjører av veien og taket krymper sammen.... Hvor faen skal du gjøre av deg selv?: du blir automatisk et hode kortere..... Det er ikke opp til meg å avgjøre hvordan det er mulig. Regelverk. Spør de som lager reglene. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg