Gå til innhold

Festing av 4pkt. belter

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tape-R

INGEN TING med 4 punkt seler uten bur er tilatt. kan dere få det inni huet. enten det er 2-5 eller 10" seler...!!

Dette er snakk om døden om bilen skulle velte... Sports seter som har hull til seler er lov. IGJEN, så lenge du har bur...!!

Du tar FEIL!

2" 4pkt. belter er LOV i bil for gatebruk...

2" sikkerhetsbelte til gatebiler. Med faste festebolter og one-touch utløserknapp. ECE-godkjent

Har ingenting å si om man har bur eller ikke. 3" belter er fortsatt ikke lov selvom man har bur.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Laaars

Har ingenting å si om man har bur eller ikke. 3" belter er fortsatt ikke lov selvom man har bur.

Og hva er forsjell på 2 og 3 " ?

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" beltene er de som brukes i løpsbiler, og de har ikke den samme utløserfunksjonen. På de må du vri på hjulet for å åpne utløseren, mens på 2" beltene til gatebruk er det en vanlig rød knapp til å trykke på.

2" og 3"

4pnkt_gate.JPG4ps.JPG

2" er heller ikke godkjent for løpskjøring.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men igjen. HVEM FORSJELL har dem på funksjonen+?:......... NADA!!!

En fiat stilo er en fiat stilo. En opel manta er en opel manta.. Begge 2 er et kjøretøy, den ene har rwd den andre har fwd.!!

begge 2 kjøres det med på veien.! ingen er annerledes enn den andre DET er poenget mitt... du dauer fortsatt sselv med de 2" beltene

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå kan ikke vi bestemme hva som er lov eller ikke. I følge regelverket er det lov med 2" belter i bil, ikke 3" beltene.

Antar at utløsermekanisken har noe å si... om man sitter klint i en fjellvegg er det ikke alle som vet hvordan man åpner 4punkts beltene som er beregnet for løpskjøring (3").

Uansett om man dør eller ikke, så er det lov.

Finito...

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... lettere uenighet som råder her ja... nå har jeg TÜV godkjent bur, som skal inn i bilen i løpet av uka, så skal jeg ha 3" 4 pukts belter som er bestillt. skal vise bilen hos TÜV når den er ferdig, og prøve å få godkjent bilen, med da 4 punktene som bilens nye belter. og hvis det skulle være no tvil, JA jeg har også bestillt flunka nye bøtteseter (FIA-godkjente) hvis noen skulle lure.

men sett at bilen min skulle møte på ekte, solid norsk grunnfjell, made in norway, og jeg er bevisstløs, så kan du banne på at hu bæsmor som kommer i bilen bak IKKE kommer til å satse på å få meg ut av bilen... thumpsup

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Så du mener at du skal få godkjent bilen?

Jeg har iallfall lest at du IKKE får bruke 3" belter til gatebruk...

tja, skal nå prøve iallefall...

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt i flere år med 2" belter som har vært - og er fullt lovlig til løpsbruk.

Forskjellen på 2" og 3" er bredden på beltene og har ikke noe med låsen å gjøre.

Skal dere montere bur og tillegstag se tekniske bestemmelser her:

http://www.bilsport.no/Reglement/para304.htm

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså?

Har hørt fra bl.a. Pedersens Racing at 2" belter ikke er godkjent for løpsbruk. Står tilogmed på siden dems.

Og utløsermekanismen er forskjellig jo... 2" har en vanlig trykk-knapp, 3" har et hjul man må vri på.

Noen FIA godkjente belter har vel trykknapp, men denne er ikek like rød og lysende som på de for gatebruk! :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider