rdl Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 joda. men da må jeg si at bmw er jaggu trimma fra fabrikk.. har omtrent ikke sett eller hørt om en eneste bmw som ikke har ventil tikking, gåen topp eller problemer generelt,. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Originally posted by Tape-R joda. men da må jeg si at bmw er jaggu trimma fra fabrikk.. har omtrent ikke sett eller hørt om en eneste bmw som ikke har ventil tikking, gåen topp eller problemer generelt,. Er litt enig med deg jeg, Det tikker og ryker litt blått av min og ;) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Originally posted by Hersker Hans Er litt enig med deg jeg, Det tikker og ryker litt blått av min og ;) Ikke bare blårøyk (og eksos) som kommer ut av den heller, synes det smalt og lyste litt ut bak der og jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Originally posted by boXer Ikke bare blårøyk (og eksos) som kommer ut av den heller, synes det smalt og lyste litt ut bak der og jeg :D Hehe, ja, det var på slutten av dagen det, og det har en enkel forklaring. Når det er under 15 liter på tanken får ikke motoren bensin i svingene, vet ikke om dette er vanlig på E28 jeg. Jeg hadde ikke med meg ekstra bensin, regna ikke med at jeg skulle bruke 35 liter bensin på banen der. Det var litt døvt nede i slaktersvingen der når jeg skulle opp bakken i andre giret. Det ville ikke bilen være med på, bare hosta og smalt, så jeg måtte cruise opp i 3 giret i stedet :(. Skal ta med ekstra bensin neste gang. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syrre Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by Tape-R Var du som kjørte DEL SOL'en ?. Fet lyd væffal:) så ut som det var litt drag i fanskapen å. Men et tips: Du kunne spart en del tid om du giret litt sjappere...... du hadde nesten 2 sec mellom-rom mellom hvert ac gira:) men faen som bilen din sægga da du gira:) er det så mye futt i bilen? eller bare myke dempere? hepp! lyden er ikke noe å klage på nei, og den går greit.. men savner mer moment.. det er veldig riktig observert, jeg brukte laaang tid på skifta, har trøbbel med synchen spes fra 2-3 på høyt turtall, så må ta det pent - hvis ikke - spise tenner! den "sægger" endel ja, men er ikke så værst stiv egentlig.. kunne seff tenkt meg stivere, men skal jo kjøre på de hullete fitteveiene i byen her og.. så forresten at du kosta ut MYE møkk fra felga når du stod forran meg i pitten.. var det fra bremsene eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by Syrre hepp! lyden er ikke noe å klage på nei, og den går greit.. men savner mer moment.. det er veldig riktig observert, jeg brukte laaang tid på skifta, har trøbbel med synchen spes fra 2-3 på høyt turtall, så må ta det pent - hvis ikke - spise tenner! den "sægger" endel ja, men er ikke så værst stiv egentlig.. kunne seff tenkt meg stivere, men skal jo kjøre på de hullete fitteveiene i byen her og.. så forresten at du kosta ut MYE møkk fra felga når du stod forran meg i pitten.. var det fra bremsene eller? hey... nei.. det var grus.. Jeg var i sandfella ved S svingen.. prøvde å legge ut rumpe for å fullføre en s kombinasjon sidelengs.. da jeg fikk slengt den ut så slo hele traction systemet inn. bilen gikk selv for innbremsing og låste rattet mitt. sendte meg rett frem istedet for å rette seg ut! Var møkk lei hele bilen. så etter brytere og sikringer for å nappe ut hele systemet... men eneste jeg har er antispinn ;( Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 man kan vel slå av dette systemet på mercedeser? På bmw kan man værtfall slå av alt.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by Hersker Hans hehe mye som ryker når man holder på med "performance møkk" små toleranser vettu. Motoren i denne bilen er på ingen måter original på noen som helst måte, det er opprinnelig en 3-liters maskin fra M3 E36 som er modifisert til minste detalj av et dansk tuningfirma som heter Viborg Autoteknik. Så motoren i aksjon første gang på et BMW-treff på Ring Knutstorp i '98, den gang satt den i en uoriginal E30 M3 (4-dørs byggverk). Lyd og ytelse var til å få ståpels av, og jeg har snekret en liten filmsnutt av bilen...den kan sees her. Jeg kjenner ikke til detaljene rundt trimmingen/modifiseringen av motoren...men det er visst gjort utrolig mye! Nøyaktig hva som skjedde når den skar seg, vet jeg ikke...men noe hadde ihvertfall blåst et svært hull i blokka. Må si jeg har all medfølelse for eieren, denne motoren var nok ikke billig... Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 tror jeg du roter fælt... den røde er dansk.. og den er RØD: den som havarerte var svart, og var ikke i nærheten av den der. skulle vært så sprek så tror jeg han hadde kjørt fra mye rart. var j oså vidt han klarte å holde følge etter merca på strekka... og den merca er D A U!.... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by Tape-R tror jeg du roter fælt... den røde er dansk.. og den er RØD: den som havarerte var svart, og var ikke i nærheten av den der. skulle vært så sprek så tror jeg han hadde kjørt fra mye rart. var j oså vidt han klarte å holde følge etter merca på strekka... og den merca er D A U!.... Som jeg skrev i forrige innlegg: "(...)den gang satt den i en uoriginal E30 M3 (4-dørs byggverk). " Det ER den samme motoren...det VET jeg, ikke noe å diskutere en gang. Utgangspunktet var altså en 3-liters E36 M3-maskin på 286hk som videre er tungt modifisert av Viborg Autoteknik. Dessuten var det ikke bilens eier som kjørte bilen når motoren takket for seg, personen som da satt bak rattet er en kar som forøvrig er en meget habil sjåfør og som har årelang erfaring med kjøring på bane (har bl.a. kjørt Chrysler Neon Cup og har i en årrekke vært aktiv på BMW-klubbens banetreff med svært respektable tider). Han hadde sansynligvis kjørt i ring rundt deg og Mercedesen dersom bilen hadde fungert som den skulle... ;) Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 BimmerFanatic: Var det deg jeg så i en Z3 coupe i garsjen på Aker Brygge for noen uker siden :) ? Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Originally posted by BMW-328 BimmerFanatic: Var det deg jeg så i en Z3 coupe i garsjen på Aker Brygge for noen uker siden :) ? Det skal du ikke se bort ifra, parkerer ofte der når jeg er i sentrum...pleier liksom å la meg lure til å tro at dette er et trygt sted å plassere bilen. Liker ikke å klemme den inn mellom rustne og bulkete biler på f.eks. Tullin(g)løkka e.l. - da er man nesten garantert skader på bilen... :rolleyes: Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Hehe, tenker ganske likt der ja. Hadde bilen min stående ute i natt..Første gangen..Må finne ny garasjeplass nu!:) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Originally posted by BMW-328 Hehe, tenker ganske likt der ja. Hadde bilen min stående ute i natt..Første gangen..Må finne ny garasjeplass nu!:) Ja, uff...det er slitsomt å være bilentusiast...er så mange forhåndsregler man må ta. Noen ganger skulle jeg nesten ønske at jeg var en "normal A-B bilist"...men tar heldigvis raskt til fornuften igjen! Bil er jo vanvittig morro...til helgen reiser jeg til Gelleråsen Motorstadion i Karlskoga (S) for å banke bilen rundt banen to dager i strekk. Denne gang skal jeg ha med ekstra sett bremseklosser... :D Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Hørte at det ikke var lov å kjøre med cab der? Kan det stemme? Tenker da på hvorfor jeg har sett M roadster kjøre rundt der..:( Varmer opp på rudskogen til fredagen igjen..Sånn at jeg er varm i trøya til BMW-dagene på rudskogen..:) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg