Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre??

Cathan

Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind Ryeng

Så, hva blir det til, Cathan?

Sendte mail til Burton 4 mai klokken 19:57.

Fikk mail tilbake 5 mai klokken 09:13 (ikke dårlig)

Sendte ny mail for 1 time siden og spurte om de kunne sende de delenummerene jeg trenger. Håper på svar på mandag og da må jeg sjekke kontoen min og hvor mye regninger jeg har igjen. Vet om forsikringen på ca 2500-3000 og telefonregningen. Har jeg noen 1000 i + på kontoen når lønningen kommer bestiller jeg med en gang. De skrev også at de hadde alt på lager og at det kunne gå 1 uke før jeg fikk varene. Vet ikke hvordan det blir med tollen og det greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håper burton leverer like fort som de svarer på mail.

Sendte en ny mail på Fredag klokken 8:29 PM.

Fikk mailen med serienummerene jeg trengte klokken 9:51:34 AM

på lørdag. Nå må jeg bare vente å se hvordan kontoen ser ut i slutten av mnd hvis jeg ikke tar ut 5000 av feriepengene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CV226HP -> CAM BELT 1400/1600 CVH HIGH PERFORMANCE

KCCVH32K -> KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT:

CVH EFi HYDRAULIC

CV153 -> STEEL ADJUSTABLE CAM PULLEY, CVH

--------

Goods Total Net £289.31

Delivery by Parcel Force Euro48 - Allow 2-7 Days. £30.00

Total to pay £319.31 + moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte så kan frakta ta litt lenger tid avhengig av hvor fort det kommer gjennom tollen.. jeg hadde ei pakke som veide 1 kg som jeg betalte 1000 kr i frakt pga at det hastet , skulle komme på 24t, men lå på toll lager i 14 dg... det var kjipt..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

ofte så kan frakta ta litt lenger tid avhengig av hvor fort det kommer gjennom tollen.. jeg hadde ei pakke som veide 1 kg som jeg betalte 1000 kr i frakt pga at det hastet , skulle komme på 24t, men lå på toll lager i 14 dg... det var kjipt..

Håper det går fort. Må man betale hos tollerene før jeg får ut pakken? Jeg er hos de 2-4 ganger i uken. Når jeg leverer varer står det ofte på papirene at varen må ligge i org embalasje til det er tollklarert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Pleier å ta sin tid med Burtons! Kanskje fordi jeg bestiller mye sære Lotus deler.......får håpe du får de snart! :D

Må bestille de først. De hadde alt på lager. Må vente til den 31. før jeg bestiller. Eller et par dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis du ikke vil bytte bil (som er det enkleste, billigste, sikreste etc etc.) kan du helt sikkert trimme motoren du har, og slik gjøres det:

-Porting, planing og eventuelt større ventiler i topp, bygge om til mekaniske ventilløftere, nye ondskapsfulle kammer med kemboløft, kraftig overlapping og over 300 graders durasjon på begge kammene, samt ARP-bolter, og gjerne metalltoppakning.

-Nytt innsug med individuelle spjeldhus.

-Høykompresjonstempler i overdimensjon (gjerne rundt 12:1 i komp), nye råder og smidd veiv, samt ARP-bolter overalt. (For å få ned vekta og opp med styrken på de bevegelige delene slik at man blant annet kan varve mere)

-Remappet originalt bensinsystem, eventuelt med større bensinpumpe, men aller helst datasprut + mapping på rullende landevei med bruk av bredbåndslambda, helst flyttet turtallsperre til nærmere 9-10000 RPM.

-Avstemt 4-2-1 grenrør med komplett 2 til 2,25" eksosanlegg.

-Ombygd tenningssystem helst med en tennspole til hver tennplugg, helst med mulighet for å justere helt fritt ved bruk av PC.

Ovennevnte modifikasjoner vil helt sikkert fremskaffe nærmere 190-200 hester (i motor), kanskje opp mot 190 NM (i motor), varve nesten 10000 RPM, ha absolutt ikke noe som likner på tomgang under 2000 RPM, og vil koste opp mot 100.000 kroner å bygge. Glemte jeg å si at du helt sikkert ikke vil ha noe som helst drag under 4000 RPM?

Eller du kan kjøpe en RS2000 og bruke 30.000 på å trimme den, da vil du ha mere moment, og et mere brukelig turtallsregister.

EDIT:

-Stivere ventilfjærer er en fordel, da slipper man den ekle ventilflyten. Retainere i titan er også en fordel: litt kjipt om ventilen detter ned i forbrenningskammeret og ødelegger det fine høykomp-stemplet ditt. Bruk også gjerne den beste registerreima du får tak i (Ford racing eller noe?). Må også gjerne ha andre drev på servo/dynamo/vannpumpe for at ikke de skal spinne så fort at de ødelegger seg selv (dette kalles gjerne "underdrive pulleys". Nye bensindyser kan også være en fordel, med mindre de originale klarer å flowe nok (kan til en viss grad jukse ved å øke bensintrykket).

Greie på CVH motorer du... Hvor skal du f.eks montere den andre kammen?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Sist gang jeg sto med raua i været og skrudde cvh fant jeg bare en kam gitt! Kanskje jeg har blitt blind på ene øyet?:D

Jeg har aldri sett, og langt mindre tatt i en slik "CVH"-motor. Dette var bare generelle tips som er gyldig for alle ottomotorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Hvis du ikke vil bytte bil (som er det enkleste, billigste, sikreste etc etc.) kan du helt sikkert trimme motoren du har, og slik gjøres det:

-Porting, planing og eventuelt større ventiler i topp, bygge om til mekaniske ventilløftere, nye ondskapsfulle kammer med kemboløft, kraftig overlapping og over 300 graders durasjon på begge kammene..

Ondskapsfulle kammer ja,over 300 grader på eksosen,nei.. ;) Trenger du bare hvis du skal over 12500 RPM eller så...ved 10K trenger du rundt 300-310 inn og 285-295 ut,max,hvis ikke er alt som heter lavregister en saga blott...(eksakt durasjon man trenger avhenger mye av FC og innsugs-tuning.. :) )

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier at et stort areal (når vi ser kanalen i profil) er best, fordi en stort kanal alltid vil flowe mest. Andre mener at hvis kanalen er for stor går lufthastigheten ned og fyllingen i sylindrene blir mindre av den grunn. Det man vil etterstreve i bearbeidingen av innsug/topp er selvfølgelig at lufta kommer seg lettest mulig inn i forbrenningskammeret. Det er vanlig å ta bort støpeskjegg og noen bruker også å polere portene, og eventuelt justere formen på porten (kun for viderekommende) for at lufta skal få minst mulig motstand og minst mulig turbulens. Ang. polering av porten er det to skoler: På den ene siden mener folk at en glattest mulig port flower mest fordi lufta ikke blir "hektet" fast i noe som helst. Andre (og jeg personlig) mener at man skal etterstreve en noget ru finish på portene, fordi da legger det seg litt luft inni (de knøttsmå) ujevnhetene og isolerer hovedstrømmen av lufta fra selve porten. Luft har lavere motstand mot luft enn mot aluminium.

My dear Ryeng,nobody should be looking just for flow....they should be looking for horsepower ;) :D

Bevegelige deler i bunndelen (stempler, råder og veiv):

Her er lite å vinne effektmessig, rett og slett fordi effekten skapes i toppen, de bevegelige delene skal bare føre videre kreftene uten å knekke råder i mellomtiden.

Mye "tapt" og "uoppnåelig" effekt kan hentes fra å preppe blokka og tilhørende komponenter på diverse måter...husk at desto mindre som går til drift av motoren i seg selv og varmetap,desto mer er igjen for sparke bilen fra A til Å...var bare i det kverulerende hjørnet i dag. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider