Gå til innhold

Dårlig tomgang..

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Originally posted by G_Yog

Har litt dårlig tomgang på 1.4l min.. Før var det bare når det var kaldt.. men nå køddern selv om det er varmt.. Noen som har no forslag til hva det kan være?

har du "sportsluftfilter" ? som K&N.. KD +++ ?

sånne filter gjør vel ikke saken enklere på en vinter dag men siden det skjer når det er varmt også... hmm..... da var det værre....

ligger den på uvanligt turtall på tomgang ? såfall så kan du jo prøve og få stillt den inn igjen.....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensa og olja filteret mitt idag.. (Et ractive superflow filter) Hjalp ikke stort.. Har vært litt kødden over 150km\t.. Men den ble bedre på det nå.. men tomgangen kødder fortsatt.. Har en tendens til å dø ut hvis jeg slipper fra høyt turtall.. f.eks hvis jeg må bremse i et kryss og clutche samtidig.. Sjekka slanger, men ikke no galt å se.. Kan det være bensinfilteret??

Gou: Har du no erfaring med justering av tomgang?

Sonick: Om det er monotronic vet jeg ikke helt..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensa og olja filteret mitt idag.. (Et ractive superflow filter) Hjalp ikke stort.. Har vært litt kødden over 150km\t.. Men den ble bedre på det nå.. men tomgangen kødder fortsatt.. Har en tendens til å dø ut hvis jeg slipper fra høyt turtall.. f.eks hvis jeg må bremse i et kryss og clutche samtidig.. Sjekka slanger, men ikke no galt å se.. Kan det være bensinfilteret??

da kan det være luftmengdemålern eller eletronnikken i tenningen som er gåent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fått noen på et vag verksted til å tatt en diagnose.

Men har faktisk hørt om andre biler som får slike problemer av sports filter ... Prøvd med org filter ?

Hvis LMM er gåen setter insprutet en standard verdi i stedet - så bilen går - men slike ting som dette kan skje ... Letteste blir nok å få tatt en diagnose - se hva feil mld som ligger...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen erfaring med det nei.. har ikke hatt tomgangs problemer på bilen min...

håper du finner utav det :)

og ikkje minst.. håpe gear kassen din ikkje ryke :cool:

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

har ingen erfaring med det nei.. har ikke hatt tomgangs problemer på bilen min...

håper du finner utav det :)

og ikkje minst.. håpe gear kassen din ikkje ryke :cool:

GOU du bør slutte å si det... du sprer bad mojo til poloene våre :)

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

Sjekk gasspjeldet..... hadde samme symptomene på min 1.4 16V etter montering av K&N.... oljen fra filtere legger seg i gasspjeldet og fører til jo-jo tomgang

god idé, verkstedet som skifta coil, hadde også renset gasspjeldet mitt i samme slengen. Etter det har den vært bra mener jeg å huske:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

GOU du bør slutte å si det... du sprer bad mojo til poloene våre :)

hehe :D

viss 1.6 16v`n har en annerledes kasse en 1.4 16v (dvs ikkje cwx) så må han nok kjøpe nye..

med tanke på at det er kun produsert 3000 stk 1.6 16v :\

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å rense spjeldet... Hjelper ikke det får jeg kjøre en diagnose.. Tror kassa på 1,6 16v hette dtx el no.. Var ikke samme som i 1.4 16v vaffal.. Tomgangs problemet er på 1,4 8v'n

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider