Gå til innhold

Dårlig tomgang..

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Tror LMM står for LuftMengdeMåler. Og den sitter på motorn din:D

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter som regel en plass på innsugningsrøret - mellom luft filter og gasspjeld. Som navnet tillsier så måler den mengeden luft som strømmer inn i motoren.

Dette er faktisk en motstand som blir varmet opp til en x temperatur ved at det går strøm igjenom denne. Når luften strømmer forbi - og kjøler denne synker temperaturen. Da endres motstanden i den - og disse målingene bruker innsprutet til å beregne mengde bensin som skal sprutes inn i via dysene.

vet ikke om det var greit fortalt - eller om ingen forsto en drit.

:D

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polo4rs3 ok.. Trodde den satt i speilet.. ;)

Er det no luftmendemåler mellom spjeldet og filteret på polo6n??uhmmm.. satt en fjær der som regulerte om han sku suge kald eller varm luft.. ikke no elektrisk..!? men det var før...

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Har problemer med tomgangen på min polo også nå, først kun når det var kaldt, nå når den er varm også. Bilen dør om jeg slipper clutchen for fort ut, noe som kan være ganske irriterende!

Har også fått høre av andre at jeg bør prøve å rense gass spjeldet, men problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan det ser ut :). Kan noen prøve å forklare meg/vise et bilde så hadde det vært supert!

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
Det er elektronikken i bilen din... Når du setter på kn og effekt anlegg får du mere flow.. det vet ikke bilen din.. og dermen så dør den ut.. asso rpm nåla di går kjappere ned når du har kn enn hvis du ikke hadde hatt det..

Du sier det er elektronikken? Isåfall hvordan fikse det? For jeg har samme problem.. Bilen må startes med å gasse og bilen går lavt på tomgang med kald motor og høyt på tomgang med varm motor. I tillegg så hugger og lgger den ved jevn gass under kjøring, rundt 2000rpm

Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...