Gå til innhold

Mye stress å bytte motor?

Ranger emnet

Ruzle

Anbefalte innlegg

Heisann

Du har den motoren som står i calibra 2.0 16V( c20Xe) 150hk 196nm, ganske grei motor, sikkert ikke så mye arbeid å sette inn den. Vectran min gjorde 0-100 på ca 8 sek, vet ikke hvordan det er få inn turbomotor, men det er sikkert litt arbeid.

Mvh

Puff

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanskelig å få godkjent med turbomotor fra Vectra/Calibra Turbo i bilen din. Det er da krav om 4WD siden disse bilene har det orginalt.

C20XE er en grei motor det. Orginalt levert i Vectra også, så det er greitt å få det godkjent. Det finnes kompressor-sett til denne motoren. Vet ikke hvor mye den yter etterpå da, har hørt en kan få 230 hk ut av den.

Ellers går det an å turbokonvertere den motoren du har(går ut ifra at det er C20NE - 115 hk), dette er blitt gjort. Blir kanskje mer arbeid med det da.

Har du tenkt på V6-motoren? 2.5l V6 levert i Vectra den også. Har 170 hk om jeg ikke husker feil.

Det enkleste er vel å ta inn en delebil(Vectra 2000 eller V6) fra Tyskland eller noe, for så å flytte over det du trenger.

Sjekk forøvrig Opel Motorsport Club sine hjemmesider. Der står litt om dette mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, samme motoren som står i vectra 2000(c20xe). V6'ern er ganske seig, men brukbart dreiemoment, har ikke prøvd 6'ern(170 hk ja) , men har hørt den er treigere en 2.0l.

Kompressor er kurrant på disse motorene(2.0l), http://www.enem.se

Å få en 220-230 hk tror jeg ikke skal være så stort problem(godkjenning?????? blir dyyyrt det :D ), blir værre med fremdrifta da. Slet nokk som det var med få brukbar 0-100 med 150 hk jeg.....stor produksjon av blårøyk :D

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 180hk i vognkortet...hehe. Ikke noe problem å få c20let motoren i bilen din heller. (turbomotoren) Men verre å få det godkjent. Men det er jo bare å bytte manifolden til ett vanlig grenrør akkurat under visning. Du kan dytte stort sett hva slags motor du vil oppi bilen din så lenge den er fra en nyere opel.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

kan dytte ned stortsett alt av opel motorer fra ca. 90 og oppover med unntak av noen omega a motorer.

finnes vectra fwd i norge med godkjent LET motor.

trenger ikke 4x4.

Får du LET godkjent i astra er det flisespikkeri å få det godkjent i vectra!!

Nå: BMW 520 -97

Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo

Nå: -95 Corsa B 1,4i

EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd

Ex: -89 Vectra A 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar :D Skal sjekke ut all infoen dere har gitt med urler osv! =)

Hadde vert sinnsykt kult å få inn en ny maskin =)

En vectra 2000 maskin frista (nesten like mye som v6).. Noen som har peiling på ca hvor mye det vil koste for en komplett motor som er kjørt pent?

Det som er skremmendes er jo at du ikke alltid vet hva du får når du kjøper en motor.. Vet jo ikke hvordan den har blitt behandlet.. Hva syns dere jeg skal gjøre om jeg bestemmer meg for å kjøpe en 2000 eller v6er?

Noen som har byttet ut motor i sin vectra? Noen tips om hvor jeg kan få skaffa en motor billig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig og billig.. får garanti hos blomdal opelhøgg.. men importer en 2000 frå tyskland. Så får ein styling å sikkelig int i samma slengen.. er sikkert litt lettara å finne v6 som er finare kjørt.. Har hatt 2000 sjøl.. ambefalst. Går _HEILT_ greitt..

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav bort en 2000 motor for noen månder siden.....vet ikke hva som var galt med den (har fulgt bilen siden den første eigeren, jeg var nr 4, så hva som var galt viste ikke han jeg kjøpte den av.....) Alltid noen som har en 2000 motor liggende å slenge.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider